پرتاب‌های فضایی ایران صدای مخالفان را بلند کرده است

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم پایگاه خبری ارز پرس، گردهمایی فعالان بخش خصوصی فضایی کشور همراه با پاسداشت زحمات رئیس جمهور شهید امروز با حضور رئیس سازمان فضایی ایران و فعالان این حوزه در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد. حسن سالاریه؛ رئیس سازمان فضایی ایران با بیان سخنانی در این گردهمایی گفت: حوزه فضایی حوزه روبه‌رشدی در دولت سیزدهم بود و اگر عزم رئیس جمهور شهید نبود این دستاوردها به ثمر نمی‌نشست. خواست رئیس جمهور و پیگیری‌های ایشان در پیشبرد برنامه‌ها مؤثر بوده است.

وی گفت: حوزه فضایی یک حوزه پرریسک و تحریمی است و با هر پرتاب صدای مخالفان درمیاید و به لحاظ سیاسی اثرات جهانی دارد.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ما تجربیات زیادی در سال‌های گذشته داشتیم و بعضاً در‌ گذشته شاهد این بودیم که با یک تلفن یک برنامه فضایی متوقف می‌شد.

سالاریه گفت: برنامه فضایی در طی 2 سال و 8 ماه دستاوردهای زیادی داشته است. صنعت فضایی یک صنعت بسیار پرریسک و سخت است و بدون اعتماد ریسک‌پذیری پیشرفت در این حوزه امکان‌پذیر نیست. امروزه شاهد هستیم که بسیاری از پروژه‌های موفقیت‌آمیز در دنیا در ابتدای کار با تلاش‌های ناموفق همراه بوده است و بدون تلاش و پذیرفتن ریسک سند فضایی رشد نخواهد کرد.

وی گفت: برگزاری اولین جلسه شورای عالی فضایی بعد از 11 سال از دستاوردهای این دولت در حوزه فضایی است. شخص رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به این مسأله داشتند و بسیاری از گزارش‌های ارسالی به دفتر رئیس جمهور شهید با بازخوردهای زیادی همراه بود.

رئیس سازمان فضایی گفت: در تمامی پروژه‌های ماهواره‌ای و پرتاب‌ها، به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه زیرسیستم‌ها و طراحی‌ها بخش خصوصی درگیر بوده است و فعال کردن بخش خصوصی مطالبه رئیس جمهور شهید بوده است.

وی گفت: وضعیت ما در مقایسه با ادوار گذشته در حجم قراردادها با بخش خصوصی و تعداد و موضوع و کیفیت پروژه‌ها بسیار مثبت است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.