ورود بیش از 93 درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، تا بامداد امروز 46 کاروان به تعداد 5994 زائر در مدینه و 549 کاروان به تعداد 75هزار و 712 نفر هم در مکه حضور دارند و همه زائران مدینه قبل برای انجام اعمال و مناسک در مشاعر مقدسه تا 22 خرداد به مکه منتقل خواهند شد.

طبق اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، عملیات اعزام زائران حج تمتع 1403 فردا دوشنبه (21 خرداد) پایان می یابد.

زائران مدینه قبل 5 روز در شهر پیامبر اقامت دارند و پس از محرم شدن در میقات شجره با قطار راهی مکه مکرمه می‌شوند و از 50هزار و 179 زائر ورودی‌ به مدینه منوره، تاکنون بیش از 44هزار و 180 نفر به مکه رهسپار شده‌اند.

بر اساس این گزارش، زائران ایرانی سرزمین وحی تا بامداد امروزجمعا با 362 پرواز از ایستگاه‌های پروازی در کشورمان به دو فرودگاه مدینه منوره و جده انتقال یافتند.

بر اساس گزارش ستاد عملیات مکه، تا بامداد امروز 75 هزار و 712 زائر در بیش از 60 هتل در جوار بیت الله الحرام اسکان یافته اند که از این تعداد 31 هزار و 529 نفر از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و پس از محرم شدن در میقات جحفه برای انجام اعمال عمره تمتع رهسپار مکه مکرمه شدند.

امسال قرار است حدود 87 هزار و 550 نفر از ایران در موسم «حج تمتع» حضور یابند و در کنار سایر مسلمانان اعمال عبادی این ایام را که به تقویم عربستان از روز جمعه 25خرداد با حرکت به سوی عرفات (یوم ترویه)آغاز می شود، انجام ‌دهند.

شنبه 26خرداد روز عرفه؛ وقوف در عرفات، یکشنبه 27 خرداد روز عید سعید قربان، دوشنبه 28خرداد بیتوته در منا و عصر سه‌شنبه 29خرداد بازگشت از منا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.