خشم و ناخرسندی برخی مقامات صهیونیست از بازداشت پزشکی در جریان تظاهرات تل‌آویو

برخی مقامات اسرائیلی از بازداشت پزشکی که یکی از معترضان تظاهرات شب گذشته را معالجه می‌کرد، ابراز ناخرسندی کردند.

به گزارش ارز پرس، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: «اوریل بوسو» وزیر بهداشت اسرائیل در بیانیه‌ای از بازداشت این پزشک ابراز ناراحتی کرده است.

«بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: باید تحقیقاتی درباره گزارشات نگران کننده درخصوص خشونت پلیس علیه معترضان انجام شود. پلیس باید طبق قانون عمل کند نه طبق تمایل و خواسته یک وزیر (وزیر داخلی).

این اختلافات ناشی از هرج و مرج حاکم بر اراضی اشغالی در سطوح مختلف مردمی و حکومتی آن به ویژه در تفسیر و اجرای قوانین و محدوده آزادی‌ها در اراضی اشغالی است.

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی از فرماندهان پلیس خواست تا این حادثه را بررسی کنند، دستورالعمل‌ها را روشن کنند و اطمینان حاصل کنند که آنچه شب گذشته اتفاق افتاد تکرار نشود.

این وزیر عضو حزب «شاس» است و از بازداشت دکتر «اودی بهراف» در هنگام معالجه یک زن مجروح در تظاهرات تل آویو ابراز نارضایتی کرد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: هیچ توضیحی وجود ندارد و نمی‌توان این صحنه را پذیرفت که افسران پلیس به طرز وحشیانه‌ای یک پزشک معالج را کتک می‌زنند و در میدان می‌کشانند با وجود اینکه او خود را یک دکتر حرفه‌ای معرفی کرده بود.

لاپید افزود: این پلیسِ «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی نیست، بلکه شهروندان اسرائیل هستند. این معترضان بهترین شهروندان ما هستند و افسران پلیس و رهبرانشان که چنین کارهایی کرده‌اند باید مجازات شوند.

«تسیون هگای» رئیس سندیکای پزشکان در اراضی اشغالی نیز درباره بازداشت این پزشک گفت: تا زمانی که جواب سریع و مناسبی را شاهد نباشیم، از شروع اقدامات سازمانی دریغ نخواهیم کرد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند پلیس رژیم صهیونیستی طی تظاهرات گسترده شامگاه شنبه در تل‌آویو ۳۳ معترض را بازداشت کرد. پلیس رژیم صهیونیستی با ابزارهای مختلفی از جمله آب‌ پرفشار تلاش داشت تا معترضان را متفرق کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.