تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 1403 آغاز شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، وزارت کشور اسامی داوطلبان احراز صلاحیت‌شده‌ی انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس، آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

مرحله‌ی بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات از 15 خرداد در شورای نگهبان آغاز شد و بررسی‌ها تا مهلت پنج‌روزه‌ی اول به پایان نرسید و شورا طبق قانون، از بخشی از مهلت ‌پنج‌روزه‌ی دوم نیز استفاده کرد.

با اعلام ستاد انتخابات کشور طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری، از 21 خرداد الی 6 تیرماه 1403 بازه‌ی تبلیغات برای نامزدها در نظر گرفته شده و 7 تیرماه منع تبلیغاتی خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد بر اساس ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت تبلیغاتی نامزدها از تاریخ اعلام اسامی آغاز و تا 24 ساعت قبل از أخذ رأی یعنی ساعت 8 صبح پنج‌شنبه 7 تیرماه 1403 خاتمه می‌یابد.

روز جمعه 8 تیرماه 1403 زمان رأی‌گیری برای انتخابات نهمین رئیس‌جمهورِ ایران تعیین شده است. هم‌چنین اگر انتخابات به دور دوم برود، جمعه 15 تیرماه مرحله‌ی دوم انجام خواهد پذیرفت.

هم‌چنین پنج مناظره‌ی 4 ساعته‌ با پخش زنده توسط سازمان صداوسیما تدارک دیده شده و این بخشی از برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها خواهد بود.

به گزارش ارز پرس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهانش 30 اردیبهشت 1403 در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول 131 و 132 قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت 50 روز برگزار کنند.

با این حساب، می‌بایست انتخابات زودهنگامِ دولت چهاردهم تا قبل از 19 تیرماه به سرانجام برسد که طبق جدول زمان‌بندی که به تأیید شورای نگهبان رسیده است، همین امر انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در مهلت ثبت‌نام داوطلبان که از 10 الی خردادماه صورت پذیرفت، مجموعاً 80 نفر برای ریاست‌جمهوریِ چهاردهم نام‌نویسی کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.