سازمان حقوق بشری خواهان تحقیق درباره استفاده از اسکله آمریکا در حمله به النصیرات شد

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه خواهان انجام تحقیقات درباره استفاده از اسکله شناور آمریکا در غزه برای اهداف نظامی و حمله به اردوگاه النصیرات در مرکز غزه شد.

به گزارش ارز پرس، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حملات خشونت آمیز هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی به منطقه بازار مرکزی اردوگاه النصیرات و مناطق اطراف آن که حدود ۲ ساعت طول کشید بیش از ۲۰۰ فلسطینی شهید و صدها تن زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک هستند. بعد از این حملات ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش با هماهنگی شاباک و پلیس توانستند چهار اسیر را آزاد کنند. عملیات مذکور ارتش اسرائیل با حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید همراه بود و این نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: «ناصر غبن» فلسطینی ۴۵ ساله‌ای که یکی از آوارگان شهر غزه است و به اردوگاه النصیرات آمده بود گفت صدای حملات علیه اردوگاه غیر عادی بود و حملات کورکورانه شدید هوایی و توپخانه‌ای به تعداد زیادی از ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مسکونی انجام شد.

وی گفت که به طرز حیرت آوری از حمله گسترده رژیم صهیونیستی به منطقه بازار النصیرات جان سالم به در برد. وی به همراه یکی از نزدیکانش برای خریدن مواد غذایی به بازار رفته بود و حین فرار از منطقه عملیات ده‌ها جسد را روی زمین مشاهده کرد که برخی از آنها تکه تکه شده بودند. یک جوان به نام فیصل نیز اعلام کرد که جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی ابتدا حملات فشرده‌ای را به مناطق شمال غرب اردوگاه النصیرات انجام دادند و بعد حملات را گسترش دادند و مناطق بیشتری را از این اردوگاه هدف قرار دادند. تانک‌های رژیم صهیونیستی که در ورودی اردوگاه البریج و منطقه خیابان العوده در شمال شرق النصیرات مستقر بودند، حملاتی را علیه این اردوگاه انجام دادند. حملات گسترده اسرائیل هزاران غیرنظامی را مجبور کرد تا از شدت این حملات گسترده از اردوگاه النصیرات فرار کنند اما پهپادها و توپخانه رژیم صهیونیستی آنها را هدف قرار داد که منجر به گسترش اجساد و مجروحان در تمام اماکن به ویژه در منطقه مرکز اردوگاه شد.

دیده بان اروپا-مدیترانه به اظهارات یک مسئول آمریکایی درباره کمک این کشور به رژیم صهیونیستی برای آزادی چهار اسیر از نوار غزه و گزارش رسانه‌های اسرائیلی پرداخت که اعلام کرده بودند قبل از عملیات یک کامیون اسرائیلی از منطقه اسکله شناور آمریکا در مقابل سواحل غزه با پوشش انتقال کمک‌های بشردوستانه به راه افتاد در حالی که نیروهای ویژه اسرائیلی را که عملیات آزادسازی چهار اسیر صهیونیست را انجام دادند، حمل می‌کرد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته بود آمریکا نقش سرنوشت‌سازی در آزادسازی اسرا داشت و در این عملیات از تکنولوژی بسیار دقیق آمریکایی استفاده شد که قبلا از آن استفاده نشده بود.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تأکید کرد: استفاده از وسایل نقلیه‌ای که به حمل کمک‌های بشردوستانه اختصاص دارد و پوشیدن لباس‌های امدادگران براساس قوانین بین‌المللی جنایتی حیله‌گرانه‌ است و براساس معاهده رم چنین جنایتی جنایت جنگی محسوب می‌شود. باید درباره استفاده از اسکله شناور آمریکا برای اهداف نظامی و کشتن غیرنظامیان فلسطینی تحقیقات به عمل آید. همچنین باید جلوی استفاده ارتش اسرائیل از انواع مختلف سلاح، مهمات و نیروی ویرانگر علیه غیرنظامیان فلسطینی و املاکشان و ارتکاب کشتارهای روزانه را گرفت.

این دیده‌بان تأکید کرد: حملات نظامی اسرائیل علیه غزه و پیامدهای آن و تعداد کشته شدگان و شدت تخریبی که به بار می‌آورد نشان می‌دهد کاری که اسرائیل می‌کند جنایت جنگی و ضدبشری و در راستای جنایت نسل‌کشی است و باید برای مقابله با آن رهبران و سربازان اسرائیلی مجازات شوند و به قربانیان و خانواده‌هایشان غرامت داده شود.

این دیده‌بان افزود: ما خواهان مجازات آمریکا به عنوان شریک اصلی جنایت‌ها علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه از جمله جنگ نسل‌کشی هستیم چراکه آمریکا حمایت نظامی، لجستیکی، عملیاتی و مالی از اسرائیل به عمل می‌آورد. ما از تمام کشورها می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود برای تحریم اسرائیل و توقف حمایت و همکاری سیاسی، مالی و نظامی از آن عمل کنند و فورا صادرات سلاح و کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.