تاکنون 2300 عضو بیمه شده صندوق اعتباری هنر بازنشسته شدند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس،  سید مجید پوراحمدی اظهار کرد: این مجموعه به عنوان بزرگترین مرجع حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور از بدو تأسیس تاکنون تعداد زیادی از فعالان فرهنگی و هنری کشور را برای بهره مندی از خدمات بیمه ای به سازمان تأمین اجتماعی معرفی کرده است و اکنون که بیست و یکمین سال تاسیس صندوق هنر را در پیش رو دارد، براساس آخرین آمار دریافت شده از سازمان تأمین اجتماعی (تا تابستان 1402) 2 هزارو 300 نفر از بیمه پردازان بر اساس سنوات پرداختی، به درجه بازنشستگی نائل آمده اند.

وی با بیان اینکه امروز صندوق هنر به مرحله ای رسیده که تعداد قابل توجهی از هنرمندان عضو و تحت پوشش در سال های اخیر به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند، اظهار داشت: بیشترین فراوانی اعضایی که از طریق بیمه صندوق اعتباری هنر بازنشسته شده اند به ترتیب به هنرمندان رشته های موسیقی (550 نفر)، سینمایی(460 نفر)، تجسمی ( 360 نفر) تعلق دارد.

پوراحمدی اضافه کرد: از این تعداد بالغ بر 600 نفر از زمان آغاز به کار دولت مردمی تا تیرماه 1402بازنشسته شده اند.

وی در ادامه افزود: براساس بررسی های بعمل آمده، خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر، یکی از مهمترین سیاست های اجرایی دولت در بخش فرهنگ و هنر بوده است که رضایت فعالان این حوزه را نیز کسب کرده است.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: تاکنون  62 هزار نفر از اعضا از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌ و تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با توجه به آمار هنرمندانی که از طریق صندوق هنر بازنشسته شده اند، برنامه های حمایتی ویژه برای آنها درنظر بگیریم.

پوراحمدی همچنین با اشاره به ارائه 36 خدمت وطرح از سوی این صندوق اظهار کرد: یکی از طرح های در دست برنامه‌ریزی طرح "بازنشسته هنر" است که این طرح برای تکریم و پاسداشت تجربیات هنرمندان عزیزی است که از طریق صندوق هنر بازنشسته شده اند.

به گفته وی، این طرح شامل برنامه های ویژه حمایتی و طرح های رفاهی است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری گردهمایی بازنشستگان صندوق هنر اشاره کرد.

پور احمدی تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر، طی سال های اخیر با اتخاذ تدابیر ویژه و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در نهایت سرعت و سهولت، نسبت به ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدان شرایط در سراسر کشور اقدام نموده است. بر این اساس قریب به 22 هزار نفر از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی کشور در دولت مردمی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.