"رویش" و "شکوفا" بسته‌های حمایتی جدید برای دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، محمدصادق خیاطیان؛ رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی ایران آگروفود، با اشاره به برنامه این صندوق در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در این راستا، برنامه‌ای تحت عنوان «جهش تولید دانش‌بنیان» در صندوق نوآوری و شکوفایی تدارک دیده شده که شامل 8 بسته حمایتی است.

وی افزود: تاکنون 5 بسته شامل جهش، توانا، ضامن، 1000 فناور و کارآفرین معرفی و رونمایی شده‌اند و شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست‌های خود را از طریق وبگاه صندوق ثبت کرده‌اند. امروز نیز دو بسته حمایتی دیگر شامل «رویش» و «شکوفا» رونمایی و معرفی می‌شوند. رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: هدف از اجرای بسته حمایتی «رویش»، کمک به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان جدید است. صندوق نوآوری و شکوفایی قصد دارد در این بسته، با حمایت از شتابدهنده‌های دانش‌بنیان در قالب هم‌سرمایه‌گذاری، تسهیلات و خدمات توانمندسازی، زمینه را برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان جدید فراهم کند. براین اساس، به شتابدهنده‌هایی که بتوانند در قالب یک برنامه، زمینه را برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان جدید فراهم سازند، تسهیلات قرض‌الحسنه سرمایه بذری تا سقف 2 میلیارد تومان اعطا شده و این امکان را دارند تا سقف یک میلیارد تومان نیز از هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری برای طرح‌های منتخب شتابدهنده بهره‌مند شوند.

وی افزود: اعطای کمک‌هزینه بلاعوض تحقیق و توسعه (موسوم به گرنت) تا سقف سالانه 5 طرح، هرکدام به میزان حداکثر 500 میلیون تومان، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه رهن تا سقف 3 میلیارد تومان به هر شتابدهنده، اعطای تسهیلات بلند مدت با نرخ 16 درصد برای خرید تجهیزات فنی و آزمایشگاهی در مقیاس محدود تا سقف 50 میلیارد تومان از جمله دیگر خدمات صندوق در بسته حمایتی «رویش» است.

خیاطیان درخصوص بسته «شکوفا» نیز خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ تامین مالی جمعی به عنوان یکی از سازوکارهای مهم مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و تعمیق مشارکت مردم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، از اهمیت زیادی برخوردار است و از این طریق، امکان تزریق سرمایه‌های خُرد (سرمایه‌‌های خُرد مردمی) به طرح‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

وی افزود: در قالب این برنامه، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا سقف 25 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز خود را با استفاده از سرمایه‌های خُرد مردمی و از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی دارای مجوز از فرابورس ایران تأمین کنند. اصل سرمایه همه سرمایه‌گذاران توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین می‌شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به صورت مستقیم به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه و این خدمت را دریافت کنند (صندوق تقاضای شرکت را در اختیار سکوهای مجاز قرار خواهد داد). همچنین سکوهای تأمین مالی جمعی نیز می‌توانند شرکت‌های دانش‌بنیان حائز شرایط را به صندوق نوآوری و شکوفایی برای بهره مندی از تضمین اصل سرمایه معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.