واشنگتن پیش‌نویس قطعنامه تجدیدنظر شده درباره غزه را در شورای امنیت به رای می‌گذارد

شامگاه یکشنبه، آمریکا پیش‌نویس اصلاح شده قطعنامه‌ای را برای دومین بار در شورای امنیت سازمان ملل با محوریت پیشنهاد جدید آتش‌بس در نوار غزه که جزئیات آن توسط جو بایدن ارائه شد، توزیع کرد و از شورا خواست به آن رای دهد.

به گزارش ارز پرس، به گفته منابع دیپلماتیک، رای گیری قرار است دوشنبه برگزار شود اما ریاست شورای امنیت که برعهده کره جنوبی است، این موضوع را تایید نکرده است.

قطعنامه اصلاح شده آمریکا از پیشنهاد آتش‌بس اعلام شده در ۳۱ مه و پذیرفته شده توسط اشغالگران استقبال می‌کند و از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) می‌خواهد که آن را بپذیرد و هر ۲ طرف را ترغیب می‌کند آن را به طور کامل و بدون تاخیر یا قید و شرطی اجرا کنند.

پیش‌نویس قطعنامه همچنین بر اهمیت پایبندی ۲ طرف به مفاد پیشنهاد پس از توافق تاکید می‌کند و از آمادگی آمریکا، مصر و قطر برای تلاش به منظور اطمینان از ادامه مذاکرات تا حصول همه توافق‌ها استقبال می‌کند.

پیش‌نویس قطعنامه هرگونه تلاش برای تغییر جمعیتی یا سرزمینی در نوار غزه را رد می‌کند.

«نیت ایوانز» سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پیشنهاد منجر به آتش‌بس کامل و فوری همراه با آزادی اسیران می‌شود و اعضای شورا نباید اجازه دهند این فرصت از دستشان برود و باید یک صدا در حمایت از این توافق بحث کنند.

متن جدید، محتوای این طرح را مشخص می‌کند و به درخواست‌های تعدادی از کشورهای عضو از زمان آغاز مذاکرات یک هفته پیش پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.