رسانه صهیونیست: تل‌آویو و واشنگتن برای تحویل محموله‌های تعلیق شده مهمات توافق کردند

یک رسانه عبری زبان از توافق میان آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری روند تحویل محموله‌های معلق مهمات به تل‌آویو خبر داد.

به گزارش ارز پرس، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: چند هفته پس از اینکه دولت بایدن علناً تعلیق ارسال تسلیحات به اسرائیل را اعلام کرد، پیشرفت قابل توجهی در جهت دستیابی به تفاهم حاصل شده است که به محموله تعلیق شده اجازه می‌دهد در آینده نزدیک به اسرائیل برسد.

طبق این گزارش، در چارچوب تفاهماتی که میان واشنگتن و تل‌آویو صورت گرفته است، رژیم صهیونیستی ناگزیر خواهد شد به دولت آمریکا تعهد دهد با بمب‌های خاصی که توسط دولت بایدن عرضه می‌شود، به مناطق پرجمعیت از جمله مناطق پرجمعیت رفح حمله نکند.

این شبکه همچنین گزارش داد: تل‌آویو با امضای یک سند رسمی در زمینه تعهدات در رابطه با محدودیت‌هایی که واشنگتن در نظر دارد برای استفاده از مهمات موجود در توافقنامه اعمال کند، موافقت کرده است و به نظر می‌رسد که این سند توسط «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل امضا شود.

در این گزارش آمده است: سازوکار نهایی که امکان ازسرگیری تحویل محموله‌های تعلیق شده به اسرائیل را می‌دهد، تا بدین لحظه مشخص نشده است، اما هدف این است که در جریان سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که امروز (دوشنبه) وارد تل‌آویو می‌شود، تفاهماتی حاصل شود و این موضوع در جریان این سفر مطرح خواهد شد.

این شبکه در ادامه به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست آگاه از جزئیات این پرونده اعلام کرد: ما با آمریکایی‌ها در تلاشیم تا راهی پیدا کنیم و آمریکا از تعلیق ارسال مهمات منصرف شود؛ چراکه با توجه به چالش‌های امنیتی موجود، محموله‌های تسلیحاتی باید در سریع‌ترین زمان ممکن به دست ما برسد.

مجله پالتیکو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که از ابتدای جنگ غزه تاکنون حامی اصلی رژیم صهیونیستی بوده است ارسال ۲ نوع بمب دقیق ساخت شرکت بوئینگ به رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد.

پالتیکو نوشت دولت بایدن در حال اتخاذ تدابیری برای به تاخیر انداختن انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی است تا پیامی سیاسی به تل‌آویو منتقل کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت تسلیحاتی آمریکا همچنان درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه بوده و تا کنون بیش از ۳۷ هزار تن را به شهادت رسانده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.