افشای جاسوسی سفارت آمریکا در قدس اشغالی از فلسطینی‌ها

طی ساعات گذشته محافل نظامی و رسانه‌ای آمریکا مشغول به دست آوردن نشانه‌ جدیدی از نقش پررنگ دولت آمریکا در یورش وحشیانه روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات بودند. اما با افشای برخی پیام‌ها که ثابت می‌کنند کنسولگری آمریکا در شهر قدس اشغالی در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها جاسوسی می‌کند، مشکل جدیدی در این زمینه ایجاد شد.

به گزارش ارز پرس، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم»، یک پیام دیپلماتیک فاش شده از دفتر امور فلسطین در قدس اشغالی حاکی از این است که دولت آمریکا نگران مطالب و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی کاربران فلسطینی است که در آنها تاکید می‌شود اسکله آمریکایی در غزه در واقع توسط ارتش آمریکا در راستای اهداف نظامی استفاده می‌شود.

به نظر می‌رسد دلیل نگرانی وجود چنین باوری در میان فلسطینی‌ها این است که اسکله آمریکایی در عملیات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه النصیرات که صدها فلسطینی در آن شهید و زخمی شدند، مورد استفاده قرار گرفته است.

در مقابل این پیام‌ها، فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا مجبور به صدور ۲ بیانیه شد که در اولی مشارکت خود در این عملیات را تکذیب کرد و در بیانیه دوم از عبور نیروهایی که اسیران را از بخشی از این اسکله منتقل ‌کردند، خبر داد.

در پیامی که ضمیمه پیام فاش شده از سوی دفتر امور فلسطین در سفارت آمریکا در قدس اشغالی شده، از وجود سلاح‌های پدافند هوایی و تسلیحات ضد پهپادی آمریکا مستقر روی زمین صحبت شده است که این سوال را ایجاد می‌کند، آیا این منطقه در غزه است؟

طبق این پیام برملا شده، دفتر امور فلسطین در سفارت آمریکا از فلسطینی‌ها جاسوسی می‌کند و در آنها سفارت آمریکا به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در خصوص تردیدهای کاربران فلسطینی شبکه‌های اجتماعی در مورد آمریکا هشدار داده است.

سفارت آمریکا در ادامه پیام خود موضوع را کاملا به روایت‌های توطئه‌آمیز نسبت داده و تاکید می‌کند، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فلسطینی در حال انتقاد از آمریکا و ابراز تردید درباره نقش آن هستند.

پیامی که آمریکا داد این است، اسکله احداث شده توسط آمریکا اسکله مشترک کمک‌های بشردوستانه‌ای است که ارتش از زمان اعلام، در غزه ایجاد کرده است، طبق ادعای دفتر امور فلسطین در سفارت آمریکا، در هفته‌های گذشته روایت‌های توطئه‌آمیز متعددی منتشر شدند که حاکی از این است آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این اسکله به عنوان نقطه شروع حرکت نیروهایش، کنترل بر ذخایر گاز طبیعی موجود در نزدیکی غزه و یا به عنوان وسیله‌ای برای دور کردن نگاه‌ها از مسدود شدن گذرگاه‌های زمینی در دیگر مناطق غزه است.

تا این لحظه رویکرد بلینکن در مورد این گزارش‌های ارائه شده به او درباره گسترش محکومیت‌ها در میان فلسطینی‌ها به ویژه در شبکه‌های اجتماعی مشخص نشده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.