تعلیق فعالیت‌های «برنامه جهانی غذا» در غزه

به دنبال آزادی چهار اسیر صهیونیستی که منجر به شهادت دست‌کم ۲۰۰ فلسطینی شد، برنامه جهانی غذای سازمان ملل موقتا فعالیت خود را در غزه تعلیق کرد.

به گزارش ارز پرس، «سیندی مک‌کین» رئیس برنامه جهانی غذا ضمن ابراز نگرانی نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه و خطرات فزاینده‌ای که کارکنان گروه‌های امدادی با آنها مواجه هستند، گفت: «ما فعالیت خود را متوقف کرده و جنبه‌های امنیتی مربوطه را بررسی می‌کنیم.»

تلویزیون عبری‌زبان «آی۲۴» به نقل از رئیس برنامه جهانی غذا گزارش کرد: «خطرات قابل‌توجهی کارگران امدادی را تهدید می‌کند. وضعیت وخیمی در نوار غزه حاکم است و مردم با گرسنگی مواجه هستند.»

مک‌کین که از آوریل ۲۰۲۳ ریاست برنامه جهانی غذا را برعهده دارد، ضمن تاکید بر آزادی اسرا، خواستار برقراری آتش‌بس شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه مناطق مختلف النصیرات و اردوگاه آن در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد. طبق گزارش منابع فلسطینی این جنایت منجر به شهادت ۲۷۴ فلسطینی و مجروح شدن ده‌ها تن شده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین هم در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که از بازگرداندن چهار اسیر صهیونیست آزاد شده ابراز رضایت دارد اما آزادی این چهار اسیر «نباید به قیمت کشته شدن دست‌کم ۲۰۰ فلسطینی از جمله کودکان و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر از آنها توسط اسرائیل تمام می‌شد.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.