افتتاح پروژه فرآوری گاز در جنوب شرق عراق

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از نشنال نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز شنبه یک پروژه فرآوری گاز را در میدان نفتی حلفایا در جنوب شرق این کشور افتتاح کرد که یک گام بزرگ در جهت توقف مشعل‌سوزی و خودکفایی انرژی عراق محسوب می‌شود.

در بیانیه دولت این کشور آمده است که این پروژه روزانه 300 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی را که محصول جانبی تولید نفت است و معمولاً در عراق به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری سوزانده می‌شود، فرآوری می کند.

این میدان نفتی در استان میسان جنوبی، در حدود 300 کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است و توسط کنسرسیوم چینی به رهبری شرکت پتروچاینا در حال توسعه است.

طبق آمار وزارت نفت عراق، ذخایر نفت خام این میدان 4.1 میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود و حدود 350 هزار بشکه در روز تولید می‌کند.

بر اساس این بیانیه، آقای السودانی این پروژه را "یک نقطه عطف و بخشی از تلاش‌های مستمر برای به حداکثر رساندن منافع منابع نفت و گاز" توصیف کرد.

وی افزود: این یک گام مهم در مسیر اصلاحات اقتصادی و استراتژی‌های سرمایه گذاری بهینه ما برای جلوگیری از مشعل سوزی گاز و تأثیر منفی آن بر محیط زیست و سلامت است.

این پروژه شامل دو واحد است که هر واحد 150 میلیون فوت مکعب در روز فرآوری می‌کند و گاز خشک را برای تغذیه نیروگاه‌های استان میسان با ظرفیت تولید بیش از 1200 مگاوات برق، تولید می‌کند. این واحدها همچنین مقدار اولیه 1100 تن گاز مایع را تولید می‌کنند و قرار است این رقم به 2200 تن برسد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.