حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار ارز پرس، مرتضی شاهمیرزایی در نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی گفت: حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری در سال ۱۴۰۲ از سوی پتروشیمی‌ها محقق شد و بنا بر اعلام صنایع پایین‌دست، این اقدام در کسب‌وکار صنایع تکمیلی انقلابی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته هیچ کمبودی در عرضه محصولات پتروشیمی وجود نداشت، بلکه صنایع تکمیلی در بعضی ماه‌ها توان جذب مقدار محصول عرضه‌شده را نداشتند.

به گفته این مقام مسئول در دو ماه نخست امسال، ۱۴ هزار میلیارد تومان محصول پتروشیمی در بازار سرمایه عرضه شد.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی، جهاد اقتصادی است که با تأمین پایدار مواد اولیه موردنیاز واحدهای تکمیلی، جهش تولید در کشور به‌معنای واقعی محقق می‌شود و عرضه اعتباری محصولات، مؤثرترین راه جهش تولید است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در کشور باید تکمیل و مولد شوند؛ به همین منظور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌طور جهادی در مسیر تکمیل طرح‌های پتروشیمی وارد عمل شده است.

شاهمیرزایی خاطر نشان کرد: سال ۱۴۰۳، سال ماندگاری در صنعت پتروشیمی خواهد بود، چرا که ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت نصب‌شده این صنعت از ۱۰۲ میلیون تن عبور می‌کند

شاهمیرزایی با اشاره به اهمیت تأمین پایدار خوراک مجتمع‌های پتروشیمی برای ثبت افزایش تولید محصولات پتروشیمی گفت: همسو با بومی‌سازی کالا و تجهیزات و کاتالیست‌ها، بیش از ۸۰ طرح زیست‌محیطی نیز در این صنعت تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه بومی‌سازی همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۴ اعلام شده بود، تأکید کرد: بومی سازی کاتالیست های صنعت پتروشیمی بدون شک در سال ۱۴۰۴ محقق می‌شود و توقع دارم شرکت‌های پتروشیمی در تجاری‌سازی این کاتالیست‌ها مشارکت کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.