تداوم حملات به نوار غزه و ویرانی گسترده در دویست و چهل و هشتمین روز جنگ

همزمان با تداوم درگیری‌های زمینی میان رزمندگان مقاومت و اشغالگران، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) برای دویست و چهل و هشتمین روز متوالی همچنان به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و این حملات ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش ارز پرس، نیروهای رژیم اشغالگر در ادامه بمباران خشونت آمیز، منازل و تجمعات آوارگان را هدف قرار دادند و تعدادی شهید و مجروح برجای گذاشتند. همزمان تهاجم زمینی در محله‌های بزرگ رفح در میان بمباران هوایی و توپخانه‌ای و کشتارهای هولناک ادامه دارد.

در رفح بر اثر بمباران مناطق «عریبه»، «خربة العدس» و «الحشاش» در شمال این شهر، تعدادی شهید و مجروح شدند.

در استان مرکزی نوار غزه نیز توپخانه رژیم اشغالگر اطراف درمانگاه «المغازی» و مناطق شرقی اردوگاه المغازی و «البریج» را بمباران کرد.

 توپخانه رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در قطعه ۱۲ اردوگاه البریج هدف قرار داد و این حمله چند شهید و زخمی برجای گذاشت.

تداوم حملات به نوار غزه و ویرانی گسترده در دویست و چهل و هشتمین روز جنگ
آثار حملات به رفح

صبح امروز نیز توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گروهی از شهروندان را در شرق «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه بمباران کرد.

در شهر غزه نیز نیروهای دفاع شهری توانستند پیکر ۶ شهید از جمله یک کودک و ۲ زن را از زیر اوار خارج کنند. این افراد در پی بمباران یک ساختمان مسکونی چهار طبقه متعلق به خانواده «العرعیر» در نزدیکی بارار «العمله» در محله «الدرج» واقع در شرق شهر غزه به شهادت رسیدند.

وضعیت خطرناک بیمارستان‌های رفح

یک منبع پزشکی فلسطینی از انتقال پیکر پنج شهید و بیش از ۳۰ مجروح از صبح امروز از رفح به مجتمع پزشکی ناصر خبر داد.

در همین راستا، رئیس کمیته شرایط اضطراری رفح به الجزیره گفت که توقف ژنراتورهای برق در بیمارستان‌ها منجر به مرگ تعداد زیادی بیمار و مجروح خواهد شد.

تداوم حملات به نوار غزه و ویرانی گسترده در دویست و چهل و هشتمین روز جنگ
وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها

وی افزود: در صورت ازکار افتادن ژنراتورهای برق در بیمارستان‌ها هیچ جایگزینی وجود ندارد و ما از جهان می‌خواهیم که مداخله کند.

این مقام فلسطینی افزود: از زمان اشغال گذرگاه رفح هیچ دارویی وارد نوار غزه نشده است.

افزایش شمار شهدا

در همین راستا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج کشتار شد که ۴۰ شهید و ۲۱۸ مجروح برجای گذاشت.

طبق گزارش این وزارتخانه، همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوارها و در مسیرهایی هستند که کادر دفاع مدنی و آمبولانس‌ها توانایی دسترسی به آن‌ها را ندارند.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، این وزارتخانه تأکید کرد: آمار قربانیان جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۷ هزار و ۱۲۴ شهید و ۸۴ هزار و ۷۱۲ مجروح رسید.

ویرانی نیمی از ساختمان‌ها

از سوی دیگر و همزمان با تداوم حملات، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که ویرانی در غزه غیرقابل توصیف است و نیمی از ساختمان‌های نوار غزه ویران شده است.

تداوم حملات به نوار غزه و ویرانی گسترده در دویست و چهل و هشتمین روز جنگ
ویرانی ناشی از جنگ

آنروا همچنین اعلام کرد: برداشتن آوار از غزه سال‌ها طول می کشد و بهبودی از آسیب های روانی ناشی از جنگ نیز ممکن است که به سالهای بیشتری نیاز داشته باشد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.