دهه90 دهه تعطیلی کارخانه ها بود/9000 واحد اقتصادی احیا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، علی کریم‌پور، دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی نهاد ریاست جمهوری در اولین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی اظهار داشت: رییس جمهور شهید به صورت تخصصی مباحث حقوقی و اقتصادی را برای احیای واحدهای اقتصادی پیگیری می‌کردند و بیش از 9000 واحد اقتصادی در کشور که تعداد زیادی از آنها در صنایع پایین‌ دستی پتروشیمی بودند در زمان سه‌ساله این دولت احیا شدند.

وی افزود: با احیای این 9000 واحد اقتصادی که حدود 5000 واحد آن به‌صورت کامل تعطیل بودند، بیش از 215 هزار نفر شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

کریم‌پور میزان سرمایه احیا شده با احیای واحدهای اقتصادی در دولت سیزدهم را 300 همت اعلام کرد و گفت: هیچ واحد اقتصادی الان در کشور نمی توانیم پیدا کنیم که به‌راحتی تعطیل شود، چرا که با اصلاح سازوکارهایی، دیگر مثل گذشته واحدهای اقتصادی با بروز مشکلات، سریعا به سمت تعطیلی سوق پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: دهه 90 دهه تعطیلی کارخانه ها بود، ولی در سه سال فعالیت دولت سیزدهم، یک کارخانه توسط بانک ها تعطیل نشد.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: به جرات می توانیم بگوییم با استفاده از ظرفیت هایی که در خود دولت وجود داشته، راه‌های مختلفی داریم که واحدی به هیچ عنوان تعطیل نشود.

وی افزود: یک کاری که در نهضت احیا کردیم و خدمت رئیس جمهور شهید ارائه شد و تأکید ایشان بود که به جد ادامه یابد، مباحثی در جهت تأمین سرمایه در گردش و خوراک واحدها از جمله همین بحث عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی بود؛ همچنین بحث‌هایی چون برات الکترونیکی، صندوق های سرمایه گذاری خصوصی، صندوق‌های پژوهشی و شرکت‌های پروژه از دیگر مباحث مورد تأکید بود.

کریم‌پور استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای احیای واحدهای اقتصادی را افتخاری در دولت سیزدهم دانست و گفت: بیش از 1000 واحد اقتصادی توسط احیاگرهای خصوصی احیا شده‌اند که این استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی در اقتصاد، هنر دولت سیزدهم بود.

وی ادامه داد: عرضه اعتباری پتروشیمی از کارهای زیرساختی است، این کار باید در صنعت فولاد، صنعت مس ، صنعت آلومینیوم و در زنجیره لوازم خانگی هم تکرار شود تا چرخ تولید در تمامی این بخش‌های مهم بچرخد؛ شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید تجارب موفق خویش را در اختیار صنایع دیگر قرار دهد.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی در این دولت قله زنی کرده است، از حدود 2 سال پیش تاکنون بالغ بر 120 همت تأمین مالی با عرضه اعتباری شده و در برخی ماه‌ها میزان عرضه اعتباری به 10 همت رسیده که این موفقیت، افتخارآمیز است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.