مصرف برق به مرز ٧٠ هزار مگاوات رسید

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، مصطفی رجبی مشهدی میزان مصرف برق در روز گذشته را ٦٩ هزار و ٤٠٠ مگاوات اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: این میزان که عدد بسیار بزرگی است تقریباً بیش از ٧ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته در همین موقع افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اینکه مردم چگونه می‌توانند به کاهش مصرف کمک کنند، تاکید کرد: مشترکان می‌توانند ضمن به خاطر سپردن ساعات اوج مصرف روز (١ تا ٦ بعدازظهر) و شب (٧ تا ١٠ شب)، از به کار بردن وسایل برقی پرمصرف به ویژه به صورت همزمان در این بازه زمانی خودداری کرده و در عین حال وسایل سرمایشی خود را بر روی ٢٤ درجه که دمای رفاه و آسایش است تنظیم کنند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: همچنین نصب سایبان بر روی کولرهای آبی علاوه بر افزایش بازدهی آنها، موجب کاهش ٤٠ درصدی مصرف برق نیز خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با اشاره به اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه جویی به مشترکان، گفت: در طرحی که سال گذشته اجرای کردیم، در صورتی که مشترکان مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن کاهش می‌دادند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، دو هزار تومان در قبوض برق مصرفی شأن درج می‌شد.

به گفته رجبی مشهدی، سال گذشته ٤٠ درصد مشترکان خانگی در قالب این طرح با صنعت برق همکاری کردند که تقریباً یک سوم از این تعداد قبض‌هایشان رایگان شد و حتی بستانکار شدند.
مدیرعامل توانیر همچنین اضافه کرد: برای امسال علاوه بر پاداش صرفه جویی، جوایز ارزشمند دیگری در نظر گرفته شده که هر مشترک با ١٠ درصد کاهش مصرف برق که قطعاً در رفاهشان نیز خللی ایجاد نخواهد کرد می‌تواند در قرعه کشی این جوایز نظیر خودرو، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و… شرکت کند.

منبع : مهر
برچسب ها :

مگاوات

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.