قطعی برق در کمین ادارات پرمصرف پایتخت

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، مدیرعامل این شرکت با تاکید بر این که مطابق مصوبه ابلاغی هیأت وزیران؛ تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات، موظف به کاهش مصرف برق با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و مدیریت سامانه‌های سرمایشی اند گفت: از امروز؛ دوشنبه؛ ۲۱ خردادماه، برق اداراتی که اقدام به اجرای این مصوبه، وفق شرایط ابلاغی نکرده اند با اخطار قبلی قطع خواهد شد.

کامبیز ناظریان، پایداری شبکه برق را نیاز اصلی آسایش و آرامش مردم دانست و گفت: تمامی تدابیر لازم در بخش‌های فنی به کار گرفته شده و نیروهای عملیاتی این شرکت با تمام توان در تلاشند تا کوچک‌ترین اختلالی در تأمین برق پایتخت ایجاد نشود.

وی افزود: در همین راستا با تخصیص یک هزار میلیارد تومان، بالغ بر یک هزار طرح فنی در راستای توسعه و بهسازی شبکه برق کلان شهر تهران اجرایی شده و ۱۵۰ برنامه تخصصی نیز با هدف گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ توسط کارشناسان این شرکت، طراحی و اجرا شده است اما موفقیت در گذر از تابستان با توجه به تعداد قابل ملاحظه مشترکان برق پایتخت، بدون همراهی آنان، امری دشوار خواهد بود.

ناظریان یادآور شد بخش قابل ملاحظه‌ای از مصرف برق تهران، متعلق به ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و به همین دلیل، همزمان با آغاز پایش مصرف برق ادارات پایتخت از سال گذشته، مکرراً به دستگاه‌های مزبور اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم در خصوص ضرورت و راهکارهای کاهش مصرف برق ارائه شده است.

وی تاکید کرد: تمامی ادارات شهر تهران، مجهز به کنتورهای هوشمند بوده و مصرف برق آنان به صورت لحظه‌ای از طریق رصدخانه شبکه برق و انرژی و مرکز پایش انرژی این شرکت، در حال بررسی است و در صورت عدم رعایت مصوبات ابلاغی بدون اغماض با ادارات غیرهمکار، برخورد خواهد شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.