بیانیه ده‌ها عالم مسلمان درباره حمایت از غزه

حدود ۱۰۰ نفر از علمای مسلمان برجسته فراخوانی را در رابطه با اوضاع غزه صادر کردند.

به گزارش ارز پرس، حدود ۱۰۰ نفر از علمای مسلمان برجسته فراخوانی را در رابطه با اوضاع غزه صادر کردند که در رأس این علما محمد الحسن الددو و مروان أبو راس، از اعضای هیأت علمای فلسطین بودند.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، براساس دستور الهی و درراستای اجرای مسؤولیت مشروع و اعلام حق علما، نخبگان، هیئت‌ها، شخصیت‌های مردمی و گروه‌هایی از همه کشورها، سازمان‌ها و انجمن‌ها بر اصول شرعی ذیل تاکید کرده‌اند:

۱- حمایت از مقاومت با هدف ممانعت از تجاوزات متجاوزان به مسجد الاقصی و مردم فلسطین، جهاد مقدس که اوج قله اسلام است.

۲- وفاداری به مقاومت قهرمان فلسطین که آنها از ما هستند و ما از آنها هستیم. ما از کسانی که از آنها حمایت می‌کنند حمایت می‌کنیم و با کسانی که با آنها دشمنی می‌کنند دشمن هستیم وهرکسی که از یهودیان و مسیحیان حمایت کند و به مسلمانان پشت کند، مرتد است.

۳- سرزمین فلسطین موقوفه است واز دست دادن یک وجب از آن جایز نیست، آزادسازی مسجد الاقصی و مراقبت از آن، اعتقاد به عقاید اسلام و شریعت الهی است. تمام فلسطین تا قیامت، موقوفه اسلامی است و اجماع امت اسلامی بر این است که واگذاری قسمتی از فلسطین با فروش یا دادن آن به کافر حرام است.

۴- عدم حمایت از غزه، فرار از پیشروی است و همه افراد موظف به حمایت از آن هستند و این امر به یک وظیفه مطلق برای آنها تبدیل شده است و هر کسی از آن روی برگرداند یا آن را ترک کند، از پیشروی می‌گریزد همان گونه که در روز پیشروی از آن روی برگرداند، تا آنجا که ترک آن برای او ضرر و خطری ایجاد می‌کند.

۵- جهاد با اشغالگران، جهادی واجب بر مسلمانان است: تجاوز یهودیان به شهر قدس، مسجد الاقصی و فلسطین، مسلمانان را به جهاد برای دفاع دعوت می‌کند، زیرا دشمن به دین، ناموس، سرزمین، روح، روان،‌ دین و مال حمله کرده است و یکی از این موارد نیز برای جهاد کافی است.

۶- بستن مرزها و گذرگاه‌ها خیانت به خدا و رسول خدا است: کشورهای محاصره‌کننده باید مرزهای خود را برای عبور و مرور همگان، ورود مجاهدان و امدادرسانی به نیازمندان باز کنند، به‌ویژه گذرگاه رفح که شریان زندگی است و بستن آن در مقابل این مردم که در راه خدا قیام می‌کنند به هیچ وجه جایز نیست.

۷- توسعه درگیری در جهان و منصرف نشدن دشمن از جنگ ادامه، تجاوز به‌شمار می‌آید که می‌تواند منجر به انفجار اوضاع و گسترش میدان نبرد شود.

۸- ویژگی‌های اشغالگر و غیرنظامی در یک شخص جمع نمی‌شود: هر غاصب سرزمین فلسطین، اشغالگر اراضی آن، وابسته به رژیم جنایتکار، متجاوز است، نه غیرنظامی صلح‌جو.

در این بیانیه بر ضرورت بسیج همگانی مسلمانان با آنچه در توان دارند و درگیری با دشمن با هر وسیله ممکن و یا بر فراخوان دادن برای تجمع مقابل سفارتخانه‌های دشمن تاکید شده است.

در بیانه مذکور همچنین بر لزوم تحریم محصولات و کالاهای این رژیم جنایتکار و تمامی شرکت‌ها، کارخانجات و کشورهای حامی آن و ممنوعیت خرید از آنها و یا تعامل با آنها به عنوان جهاد اقتصادی تاکید شده است.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که تمامی توافقات صلح و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که قبل از حمله به غزه با این رژیم منعقد شده‌اند؛ از جمله توافق‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی، فاقد اعتبار بوده و ارزش قانونی ندارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.