اعطای وام 900میلیونی به تاکسیران‌ها برای دریافت تاکسی‌برقی

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، شادی مالکی امروز در مراسم ورود 1000 دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی با بیان اینکه ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، حرکت عظیمی در راستای کاهش آلودگی هوای تهران است، اظهار کرد: نوسازی ناوگان عمومی به‌ویژه تاکسی‌ها که پرتردد و پر پیمایش هستند، نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد چراکه نیمی از 80 هزار تاکسی پایتخت و تقریباً تمامی ون‌ها فرسوده هستند. 

وی ادامه داد: شهرداری با دو رویکرد حرکت به سمت کاهش آلودگی هوا و ارتقای حمل و نقل عمومی حرکت به سمت برقی‌سازی را آغاز کرد و در این راستا در سال جاری شاهد ورود 55 هزار تاکسی و 10 هزار ون برقی به حوزه حمل و نقل عمومی هستیم که بخشی از آنها در قالب همکاری با وزارت صمت محقق می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: تاکسی‌های امروز از همین گروه خودروها هستند که با ظرفیت شرکت کرمان موتور با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای ورود 2 هزار تاکسی برقی به پایتخت کلید خورد.

وی ادامه داد: در راستای تسهیل شرایط خرید خودروهای برقی برای تاکسیران‌ها، اعطای وام 300 میلیون تومانی و وام ‌600 میلیون تومانی از سوی خودروساز در نظر گرفته شد و این شرایط باعث خروج خودروهای فرسوده از ناوگان عمومی پایتخت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.