بلینکن: اسرائیل موافق پیشنهاد بایدن است/ ۱۰ روز است منتظر پاسخ حماس هستیم

وزیر خارجه آمریکا که به منطقه سفر کرده است در اظهاراتی بر لزوم پذیرش پیشنهاد بایدن برای ایجاد آتش‌بس در غزه تاکید کرد.

به گزارش ارز پرس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: تحقق آتش‌بس زمینه توقف پایدار جنگ در نوار غزه را فراهم خواهد کرد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: حماس تنها مانع پیش‌روی توافق آتش‌بس است.

وزیر خارجه آمریکا خطاب به سران منطقه گفت: اگر خواهان توقف جنگ در غزه هستید به حماس فشار بیاورید تا توافق آتش‌بس را بپذیرد. دریافت پاسخ مثبت از حماس برای توقف جنگ امری بسیار ضروری است.

بلینکن خاطرنشان کرد: چه توافق حاصل شود چه نشود برای وارد کردن کمک‌های بیشتر به غزه تلاش خواهیم کرد. ما به تلاش‌های خود برای ایجاد آتش‌بس و آزادی اسرا ادامه خواهیم داد. بهترین راه برای بازگرداندن اسرا از جمله آمریکایی‌ها پذیرش آتش‌بس است. اسرائیل با پیشنهاد بایدن موافقت کرده است اما حماس هنوز پاسخی نداده است. ما ۱۰ روز است که منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد بایدن درمورد غزه هستیم.

وی در بخش دیگر گفت: برنامه‌ریزی برای روز بعد از جنگ امری مهم است. مصر و آمریکا بر لزوم موافقت حماس با پیشنهاد بایدن توافق نظر دارند. اغلب اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواهان صلح هستند. اسرائیلی‌ها نباید در غزه باقی بمانند. در صورتی که برنامه‌ای برای بعد از جنگ وجود نداشته باشد بار دیگر حماس روی کار خواهد آمد.

بلینکن امروز در آغاز سفر منطقه‌ای خود وارد مصر شد تا درباره توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس و آزادی اسیران صهیونیست صحبت کند.

به نوشته روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه آمریکا بعد از مصر اواخر امروز به قدس می‌رود تا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگویی داشته باشد.

پیشتر سامی ابوزهری، از رهبران حماس در آستانه سفر آنتونی بلینکن از واشنگتن خواست که به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ فشار بیاورد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.