آغاز فعالیت آزمایشی LRT در شرق تهران از ماه آینده

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، محسن هرمزی؛ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در آیین رونمایی از 1000 دستگاه تاکسی برقی که امروز با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، فیروزی؛ مدیرعامل کرمان موتور و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: قرارداد عملیات اجرایی تراموا انجام خواهد شد و قرار است یک رام قطار ال آر تی تا ماه آینده وارد تهران کنیم تا در مسیر میدان امام حسین (ع) ـ پایانه جدید شرق به صورت آزمایشی فعالیت کند.

وی در ادامه گفت: با ایستادگی و پیگیری ویژه شهردار تهران و حمایت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی، شاهد توسعه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور هستیم و می‌توان گفت توسعه در جمهوری اسلامی در حال ورود به فضای جدیدی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه این مراسم نیز گفت: با کمک دولت برای 27 هزار تاکسی جدید در سال جاری توافق کرده‌ایم که قرارداد 5 هزار دستگاه آن منعقد شده است.

وی ادامه داد: امروز 1000 دستگاه تاکسی برقی به پایتخت وارد شده و طی یک ماه آینده 1000 دستگاه دیگر به پایتخت وارد خواهد شد، علاوه بر این قرارداد تأمین 27 هزار تاکسی برقی نیز بین شهرداری تهران با چینی‌ها منعقد شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ارز پرس مبنی بر تأمین ایستگاه‌های شارژ برقی مورد نیاز این خودروها گفت: چه در بخش مطالعات و چه احداث جایگاه شارژ اقداماتی انجام گرفته است البته این خودروها قابلیت شارژ خانگی نیز دارند.

وی گفت: تاکنون 74 جایگاه شارژ ایجاد شده است و طبق قراردادی که با شرکت مپنا منعقد شده است، احداث حدود 900 ایستگاه شارژ نیز تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز داستان توسعه جمهوری اسلامی ورق جدیدی می‌خورد، افزود: زیرساختی در کشور رقم می‌خورد که مبنایی خواهد بود تا در آینده حوزه برقی‌سازی گسترش پیدا کند که یکی از مهم‌ترین شئون آن حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: این امر به حمل و نقل شخصی هم توسعه خواهد پیدا کرد. از سال گذشته با نگاه ویژه شهید جمهور، موضوع برقی‌سازی در دستور کار قرار گرفت. شورای ششم و شهرداری تهران به برقی‌سازی تأکید کردند و ناوگان حمل و نقل عمومی برقی  ـ مشخصاً تاکسی ـ در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

هرمزی اظهار کرد: با کمک دولت درباره 27 هزار تاکسی جدید را در سال جاری توافق کردیم که قرار داد 5 هزار دستگاه منعقد شده است. امروز 1000 دستگاه تاکسی برقی و ظرف یک ماه آینده 1000 دستگاه دیگر به پایتخت وارد خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تا پایان سال این عدد محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد خرید و ورود 25 هزار دستگاه برقی نیز از سمت‌ شهرداری تهران با چینی‌ها بسته شده است.

وی درباره ایستگاه‌های شارژ مورد نیاز این خودروها گفت: هم در حوزه مطالعات جایگاه شارژ هم احداث آن اقداماتی انجام گرفته است. تا امروز 74 جایگاه شارژ احداث شد؛ کما اینکه خودروها قابلیت شارژ خانگی نیز دارند. قراردادی با شرکت مپنا در حدود 900 جایگاه شارژ بسته شده است و تا پایان سال محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.