مذاکرات بوئینگ و خطوط هوایی ترکیه برای خرید 225 جت مسافربری

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از نشنال نیوز، احمد بولات، رئیس هیئت مدیره خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) اعلام کرد که این شرکت به مذاکرات خود با بوئینگ برای خرید 150 فروند هواپیمای باریک پیکر 737 مکس و 75 فروند از مدل 787 پهن پیکر ادامه می‌دهد.

البته به گفته وی، نتیجه نهایی این مذاکرات به توافق در مورد قیمت موتور هواپیما بستگی دارد.

بولات گفت: حتی می‌توانیم سفارش بوئینگ را زودتر اعلام کنیم، اما... درباره 737 مکس تنها یک (گزینه) برای موتور وجود دارد و آن موتور شرکت سی‌اف‌ام CFM است، لذا تصمیم درباره هواپیماهای مکس به قیمت‌های این موتور بستگی دارد و بنابراین زمان بیشتری طول خواهد کشید.

بر اساس این گزارش، ترکیش ایرلاینز یک پیشنهاد متقابل به شرکت سی‌اف‌ام که سرمایه گذاری مشترک بین جنرال الکتریک و سافران فرانسه می‌باشد، ارائه کرده و منتظر پاسخ آنها است.

بولات گفت: ما پیشنهادات متقابل خود را ارائه دادیم و اکنون منتظریم تا آنها به توافق برسند و در میانه راه هستیم، بنابراین اینکه چقدر زود (این معامله انجام شود) بستگی به این دارد که تأمین کنندگان موتور (جت) و بوئینگ چه زمانی به این مذاکرات پایان دهند.

بولات در حاشیه نشست سالانه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) در دبی به خبرنگاران گفت: ایرباس همچنان در حال رقابت برای یک سفارش بالقوه است...

وی گفت: این (سفارش) می‌تواند به ایرباس برسد، لازم نیست که بوئینگ باشد زیرا محصولات مشابه هستند.

رئیس ترکیش ایرلاینز در ادامه افزود: ما می خواهیم با استفاده از هر دو محصول موجود در بازار، خطرات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.