هشدار مدیریت بحران برای وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید و توفان لحظه‌ای گرد و خاک اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این مخاطره از ظهر امروز دوشنبه 21 خردادماه آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه 22 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه اثر این مخاطره برای کل استان تهران به‌ویژه نیمه غربی، جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان پیش‌بینی شده است، گفت: توصیه مدیریت بحران در موارد احتمال وقوع باد شدید، استحکام سازه‌های سست و موقت مثل داربست‌ها و عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مثل برج‌ها و دکل‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک در زمان هشدار وزش باد تاکید کرد و افزود: از همه مردم عزیز می‌خواهیم با توجه به احتمال شکستن درختان کهنسال از توقف در این محدوده و سازه‌های نیمه تمام به‌طور جدی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اجتناب از قرار گرفتن در لبه پرتگاه و پشت‌بام نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودها نیز مخاطره‌آمیز است و توصیه مدیریت بحران این است که در انجام امور عمرانی احتیاط لازم صورت بگیرد.

یزدی مهر در خصوص مستحکم سازی پوشش گلخانه‌ها نیز هشدار داد و گفت: هشدار نارنجی هواشناسی به همه دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اجرایی برای اتخاذ تمهیدات لازم ابلاغ شده و اداره کل مدیریت بحران نیز به حالت آماده‌باش درآمده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.