ارتش اشغالگر برای فعالیت در چند جبهه به ۱۵ گردان جدید نیاز دارد

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که هرتزی هالوی، رهبری سیاسی این رژیم را از نیاز ارتش به ۱۵ گردان جدید، به اندازه یک لشکر نظامی متشکل از ۴۵۰۰ سرباز که بتواند در چند جبهه فعالیت داشته باشد، با خبر کرده است.

به گزارش ارز پرس، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر در نامه‌ای به رهبری سیاسی این رژیم نسبت به آنچه کمبود شدید نیروی انسانی در ارتش رژیم اشغالگر برای دستیابی به اهداف مورد نظر خوانده، هشدار داد.

براساس گزارش الجزیره به نقل از این کانال عبری‌زبان، هالوی توضیح داد که کمبود نه تنها نتیجه جنگ نیست، بلکه به دلیل نیاز به افزایش تعداد نیروها برای انجام وظایف اضافی ارتش است.

هالوی همچنین فاش کرد که در حال حاضر کار روی یک راه حل موقت با ایجاد پنج گردان متشکل از سربازانی که قبلاً معاف شده‌اند، در حال انجام است.

به گزارش کانال مذکور، رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر خاطرنشان کرد بحران نیروی انسانی در ارتش بسیار پرهزینه است و میزان هزینه شده از خزانه دولت از ابتدای جنگ برای جذب نیروهای ذخیره از ۴۰ میلیارد شکِل (یک دلار برابر با ۳.۷۵ شکِل، واحد پول رژیم صیهونیستی، است) فراتر رفت.

این کانال صهیونیست توضیح داد که هشدارهای هالوی در پس زمینه بحران رأی دادن به قانونی است که یهودیان حریدی (یهودیان مذهبی) را از خدمت سربازی معاف می‌کند.

جستجوی داوطلبان

چند روز پیش، گزارش‌هایی صهیونیستی اشاره داشتند که نیروهای ذخیره از کمبود شدید سرباز رنج می‌برند، به طوریکه شبکه ۱۲ عبری زبان گزارش داد که یگان‌های ذخیره ارتش از طریق تبلیغات در اپلیکیشن واتس‌اپ، جستجوی داوطلبان را برای جنگیدن در غزه آغاز کرده‌اند.

این کانال اضافه کرد که تبلیغات جستجوی داوطلبان برای ارتش با توجه به کمبود شدید سرباز در واحدهای ذخیره با ورود به نهمین ماه جنگ منتشر می‌شود.

براساس گزارش این کانال، سربازان در واحدهای ذخیره در غزه و شمال دشواری حفظ قدرت خود را در طول این مدت بیان کردند.

این کانال به نقل از یکی از سربازان ذخیره گزارش داد: «در میان سربازان حالت فرسایش شدید وجود دارد زیرا فشار زیادی از سوی خانواده‌ها و محل کارشان متحمل می‌شوند.»

یک افسر ذخیره گفت که با شروع جنگ، میزان حضور به ۱۲۰ درصد رسید در حالی که در حال حاضر تنها به ۷۰ درصد رسیده است.

پیش از این، تحقیقات انجام شده توسط روزنامه صهیونیستی«کالکالیست» نشان داد که «نارضایتی شدید» در میان سربازان ذخیره ارتش اشغالگر به دلیل دوره طولانی خدمت، حدود ۹ ماه پس از شروع جنگ غزه، حاکم است.

این روزنامه در بخشی از تحقیقات خود با بسیاری از سربازان ذخیره شرکت کننده در جنگ غزه ملاقات کرد که از مدت زمان طولانی خدمت، ساعات طولانی کار در روز و تبعیض بین سربازان در به دوش کشیدن وظایف شکایت داشتند.

این سربازان با هشدار به اینکه این موضوع برای آنها طاقت‌فرسا است، خاطرنشان کردند: این وضعیت جنگ باعث مشکلات روحی و روانی و مشکلات خانوادگی برای آنها شده است.

موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو تخمین زد که در آغاز جنگ ۳۰۰ هزار سرباز ذخیره برای شرکت در جنگ استخدام شدند.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در هفت اکتبر عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرد و در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم فلسطین، به شهرک‌های اطراف نوار غزه حمله کرد و صدها اسرائیلی را کشت و اسیر کرد. از آن زمان، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است، بیش از ۱۲۱ هزار فلسطینی را شهید یا مجروح کرده که اکثر آنها کودک و زن هستند و در عین حال نیز حدود ۱۰ هزار تن مفقود برجای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.