در چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین چه گذشت؟

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات 104 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه (22 خرداد ماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین «دهقانی» و مستشاران دادگاه «مرتضی تورک» و «امین ناصری» و «وزیری» نماینده دادستان در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی در حال برگزاری است.

در ابتدا قاضی دهقانی از وکیل شُکات خواست تا در جایگاه قرار بگیرد و مطالب خود را بیان کند.

وکیل شُکات با حضور در جایگاه گفت: جلسه گذشته به ماهیت تروریستی سازمان مجاهدین پرداخته شد. به‌عنوان وکیل شکات و خانواده شهدا ضروری می‌دانم طرح شکایت کنم. خانواده شهدا سه خواسته دارند؛ یک: مطالبه خسارت، دو: مطالبه دیه و سه: مطالبه ضرور و زیان ناشی از جنایاتی که علیه آن‌ها رخ داده است.

وی گفت: در کیفرخواست صادره عناوین اتهامی در خصوص اقدامات تروریستی و جنایات سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق موسوم به گروهک منافقین درج شده است.

وکیل شُکات بیان کرد: بیش از 17 هزار نفر توسط این گروهک به شهادت رسیده‌اند و در کیفرخواست نام حدود 600 شهید درج شده است و تقاضا داریم نام تمام شهدا در کیفرخواست اضافه شود و در مورد آن‌ها نیز صدور رای انجام شود.

وی در رابطه با جرایم و اتهامات سازمان مجاهدین خلق به‌عنوان شخصیت حقوقی گفت: مجاهد خلق فردی است که برای خلق جهاد می‌کند، مجاهد خلق هواپیماربایی نمی‌کند و مجاهد خلق به اماکن فرهنگی و دانشگاه حمله و بمب‌گذاری نمی‌کند و کودکان و افراد بی‌گناه را به بهانه اینکه با نظام و حاکمیت مخالف است، نمی‌کشد.

مرادیه، وکیل شکات بیان کرد: اشخاص حقوقی و متهم و عناوین اتهامی آنها عبارتند از: «الف»- افساد فی‌الارض از طریق اجتماع با مباشرین و مسببین اقدامات جنایتکارانه و گسترده ارتکابی توسط اعضای سازمان‌یافته خود در زمینه ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران؛ ایجاد احراق و تخریب در حد وسیع، جنایات گسترده علیه تمامیت جسمانی افراد که منتهی به قتل و شهادت 17 هزار نفر از اتباع ایران اسلامی شد، اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی و ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد و اموال عمومی و خصوصی، از حیث تامین هدف قیام مسلحانه علیه حاکمیت مشروع مستقر در کشور ایران یعنی جمهوری اسلامی.

وی ادامه داد: تروریسم یعنی قیام علیه نظام مشروعی که مردم آن را پذیرفته باشند که مصداق بارز تک تک جرایمی که این سازمان و اعضای آن مرتکب شدند، است. این موضوع هم بر اساس قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب سال 94 و هم کنوانسیون‌های مختلف بین‌المللی، از جمله کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تروریسم مشمول این مصداق است؛ بر اساس این قانون تقاضای محکومیت این سازمان و اعضای آن را در خصوص جرم تروریسم دارم.

وی در توضیح بند «ب» گفت: تسبیب در بغی و اجتماع با اعضای باغی از طریق طراحی بخش‌های مختلف و سازماندهی یکی از سیاست‌های کلی سازمان مجاهدین این بوده است که کلیه عملیات‌ها مسلحانه و خشونت‌آمیز باشد که در تمامی عملیات‌ها و جرایمی که روی داده این بحث را مشاهده می‌کنید.

مرادیه وکیل شکات ادامه داد: بند «پ» تسبیب در محاربه در اجتماع با اعضای محارب خود یعنی حلقه مرکزی سازمان است. اتهام بعدی تسبیب بر تشکیل و اداره جمعیت یا فرقه تروریستی و ضدامنیتی موسوم به سازمان مجاهدین خلق ایران معروف به سازمان منافقین در اجتماع با سایر مباشرین یعنی اعضای مرکزیت سازمان از سال 57 تاکنون در داخل و خارج از ایران از جمله کشور‌های فرانسه، آلمان، آلبانی آمریکا و... با هدف برهم زدن امنیت ملی ایران از طرق مختلف است.

وی افزود: به کار بردن کلمه تاکنون به دلیل این است که این جرم خاتمه پیدا نکرده به این جهت که هر چند سال یک بار هر مسئله‌ای در کشور رخ می‌دهد شاهد نقش پررنگ این گروهک هستیم و در رسانه سیمای آزادی خود با افتخار نیز بیان می‌کنند. مردان و زنان اغفال شده را به تهیه سلاح و انجام عملیات تروریستی، ترور اشخاص، تخریب اموال عمومی و احراق اموال آموزش می‌دادند.

وکیل شکات گفت: جرایم ارتکابی این گروهک همچنان ادامه دارد و همچنان تهدید بزرگی برای امنیت داخلی و خارجی کشور است. تسبیب در همکاری موثر اطلاعاتی در جاسوسی سازمان یافته با دولت بیگانه و متخاصم رژیم بعث عراق و همکاری با دولت خارجی متخاصم طی سال‌های 65 تا 68 هجری است. در زمان 8 سال جنگ تحمیلی این گروهک در راستای همکاری با صدام و منافع خود علیه اسیران ایرانی در عراق همکاری می‌کردند. از سال 57، 58، 60 و بعد از آن حتی در راستای همکاری با دول خارجی علیه ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.

وی ادامه داد: تسبیب در تحریک مردم به آشوب و اخلال در نظم عمومی در اجتماع با سایر مباشرین (107 نفر حلقه مرکزی اعضای سازمان) به قصد برهم زدن امنیت داخلی کشور و تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار بیانیه، پخش سخنرانی و فعالیت‌های تبلیغاتی است. تسبیب در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی کشور و همچنین علیه جان و مال مردم در اجتماع با سایر مباشرین از جمله اقدامات تروریستی خنثی شده یا ناموفق بوده و اقدامات سازماندهی شده برای آشوب‌های خیابانی از طریق تبانی و دعوت هواداران برای سوء استفاده از اعتراضات مدنی مردم و نیز آموزش اقدامات تروریستی و هواداران است.

وکیل مرادیه گفت: تسبیب در آدم‌ربایی‌های متعدد و سازمان یافته و توام با آزار جسمی و روحی در اجتماع با مباشرین برای پیاده کردن اهداف سازمان با خط‌مشی مسلحانه و خشونت آمیز بودن، تسبیب در انواع تخریب و تحریق عمدی اموال مردم و عمومی در اجتماع با مباشرین برای پیاده کردن اهداف سازمان، ایجاد بستر برای جذب نیرو و آموزش آن‌ها به‌وسیله القای عقاید و تفکرات افراطی از اسلام، مارکسیست و فمینیسم، طرح‌ریزی اقدامات مجرمانه علیه شهروندان جمهوری اسلامی در تشکیلات پیچیده خود، تامین مالی این اقدامات مجرمانه، تهیه سلاح و تجهیزات برای ارتکاب جرایم موضوعه پرونده، همچنین تسبیب در انواع سرقت‌های مسلحانه و غارت اموال عمومی و خصوصی و ترسیم تقسیم کار دقیق بین این بخش‌ها به مثابه یک سیستم سازمان‌دهی شده، تسبیب در اقدامات تروریستی سازمان یافته منجر به ضرب و جرح افراد در اجتماع با مباشرین برای پیاده کردن اهداف سازمان از جمله اقدامات آن‌ها بوده است.

وی افزود: آخرین مورد، بحث هواپیما‌ربایی است که 7 بار مرتکب این اقدام شدند؛ لذا تسبیب در هواپیماربایی‌ها صورت گرفته توسط منافقین در اجتماع مباشرین و مرتکبان جرایم موسوم از طریق طراحی بخش‌ها و چارتی هماهنگ جهت پیاده کردن سازمان که به این موارد در کیفرخواست نیز اشاره شده است؛ موکلان بنده به جد تقاضای اشد مجازات را دارند.

مرادیه، وکیل شکات از قاضی درخواست کرد خانم «نصرت شعرباف» همسر شهید حجت‌الاسلام و المسلمین «رفعتی‌پور» و دختر شهید «فرشی‌مقدم» در جایگاه قرار بگیرد و مطالب خود را مطرح کند.

همسر شهید رفعتی‌پور گفت: از منافقین و تمام افرادی که همسرم را شهید کردند شکایت دارم.

قاضی دهقانی در ادامه از همسر شهید رفعتی‌پور پرسید، همسرتان در زمان شهادت تنها بود و فردی شاهد این جنایت بوده است؟

همسر شهید رفعتی‌پور گفت: افراد شاهد گفتند که دو نفر به همسرم شلیک کردند.

قاضی پرسید: همان زمان به جایی شکایت کردید؟

همسر شهید رفعتی‌پور گفت: خیر.

قاضی گفت: در آن زمان فردی از دادستانی به شما مراجعه نکردند که اعلام کنند افرادی که ترور را انجام داده‌اند شناسایی شده‌اند و با خودتان به کلانتری‌ها مراجعه نکردند که ببینند شناسایی شده‌اند؟

همسر شهید رفعتی‌پور گفت: ایشان معمولا منزل نبودند صبح زود برای تدریس می‌رفتند و آخر شب می‌آمدند.

قاضی گفت: تا به امروز کسی به شکایت شما رسیدگی نکرده است؟

همسر شهید رفعتی‌پور گفت: خیر

 

در حال تکمیل ...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.