اژه‌ای در قطر پیگیر حقوق مظلومان غزه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، نشست خبری اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 22 خرداد) برگزار شد. جهانگیر در آغاز سخنان خود در این نشست با اشاره به موضوع توسعه دیپلماسی قضایی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دستگاه قضا توسعه روابط حقوقی و قضایی است، به طور طبیعی مسائل قضایی و حقوقی نیاز به توسعه دارد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شاهد این هستیم که فعالیت‌های قضایی در حال توسعه است، گفت: اخیراً معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه یک سفر داشتند و امروز هم رئیس قوه قضاییه به کشور دوست و برادر قطر سفر خواهد داشت. یکی از موضوعات مهم در این سفرها محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است.

حقوق بشر ابزار دست غربی‌هاست

جهانگیر با اشاره به استفاده ابزاری از حقوق بشر توسط کشورهای غربی به‌‌ویژه فرانسه بیان کرد: یکی از روزنامه‌نگاران کشورمان به دلایل واهی توسط دولت فرانسه بازداشت و مورد تعقیب قرار گرفته، ما قاطعانه خواستار آزادی بی‌قید و شرط او هستیم. نسبت به اتباع خود حساسیت ویژه داریم و از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنیم.

حمله به اردوگاه نصیرات پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی است

این مقام قضایی با اشاره به جنایات 8 ماه اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد جنایت تاریخی دیگری بودیم که یک پروژه آمریکایی و صهیونیستی برای آزادی چند نفر مبادرت به قتل عام صدها زنان و کودکان کردند. این امر منجر به این شد که آزاداندیشان به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند.

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی

جهانگیر در ادامه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی با بیان اینکه پرونده در حال رسیدگی در دادگاه کیفری یک است، اظهار کرد: در این پرونده برای 19 نفر از متهمان به اتهام سرقت و تحصیل مال نامشروع کیفرخواست صادر شده است.

وی افزود: برای پرونده نیاز به آنجا کارشناسی‌های متعدد نیاز بود لذا یکی از دلایل زمان‌بر شدن رسیدگی به پرونده انجام کارشناسی‌ها بود که دو مطلب برای آن‌ها مطرح بود؛ بحث راستی‌آزمایی ادعای افراد مال‌باخته چون بعضاً مدارک لازم برای ارائه نداشتند؛ از طرف دیگر با توجه به اینکه طرف پرونده بانک ملی بود، بانک مصوبه‌ای برای مصالحه با مال‌باختگان داشت، برای صلح باید دادگستری بررسی‌هایی انجام دهد تا حقوق مردم لحاظ شود.

جهانگیر افزود: تا کنون با 145 نفر از مال‌باختگان تسویه‌حساب شده و مطالبات خود را دریافت کرده‌اند و بانک ملی به قائم‌مقامی مال‌باختگان‌، به دنبال وصول مطالبات 5 نفر باقی‌مانده شاکی دیگر است.

 

در حال تکمیل ....

منبع : تسنیم
برچسب ها :

پیگیر مظلومان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.