شهید رئیسی زمینه صادرات محصولات دفاعی را فراهم می‌کرد

به گزارش گروه دفاعی پایگاه خبری ارز پرس،‌ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع یک مجموعه بسیار بزرگ در حوزه‌های فنی، تسلیحاتی  تجهیزاتی و خدماتی است، افزود: شهید آیت الله رئیسی همواره دستاوردهای این وزارت خانه  را به صورت عمومی و یا اختصاصی مورد بازدید قرار می‌دادند که این موضوع باعث روحیه مضاعف متخصصان داخلی می‌شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی اعتقاد داشت که دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در کشور باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند، افزود: در این خصوص باید بودجه‌های تحقیقاتی افزایش پیدا می‌کرد تا کارهای بیشتری در حوزه صنعت دفاعی تعریف کنیم که با حمایت شخص رئیس جمهور در  بودجه‌های تحقیقاتی رشد چند برابری ایجاد شد که باعث دستاوردهای بسیار زیادی در این حوزه شد.

آشتیانی با شاره به سفرهای خارجی شهید آیت الله رئیسی گفت: در این سفرها ایشان زمینه‌هایی را برای ارائه دستاوردهای وزارت دفاع به کشورهای مستقل ارائه می‌کرد و براساس برقراری ارتباط با آن کشورها، زمینه صادرات فراهم می‌شد و همین موضوع باعث شد تا در این حوزه  رشد 3 برابری داشته باشیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه در حوزه پدافندی، چه در ارتفاع پست و چه در ارتفاع میانی و بلند، سامانه‌هایی داریم که می‌تواند دفاع کشور را تضمین کند، افزود:  تولید محصولات دفاعی کار وزارت دفاع است و  تکثیر آن‌ها بر عهده دولت است که این حمایت و پشتیبانی با نگاه خود شهید آیت الله رئیسی طی این 3 سال به نحو احسن انجام شد.

امیر آشتیانی با بیان اینکه هر تصمیمی که در حوزه‌های راهبردی و کلان کشور اتخاذ می‌شود به طور حتم باید در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود، افزود: در این جلسات  افراد در حوزه‌های مختلف دیدگاه‌های تخصصی خودشان را اعلام می‌کنند و اینکه شخصی بتواند با وجود  آراء ونقطه نظرات متفاوت و متضاد این افراد تصمیم درستی بگیرد کار بسیار مهمی است که شهید آیت الله رئیسی این کار را به خوبی انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید در تلاش بود تا یک حکمرانی توام با اقتدار و ارتباط با مردم  را در نظام مقدس جمهوری اسلامی تثبیت کند، افزود: در طول دولت سیزدهم  به مردم  الگوی بسیار خوبی از خدمت رسانی ارائه شد و ایجاد اقتدار جمهوری اسلامی در صحنه‌های منطقه‌ای و بین والمللی  یکی از دستاوردهای رئیس جمهور شهید بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه مجموعه حرکتی که در طول این 3 سال در وزارت دفاع انجام شده یک کار جهشی بوده است، افزود:  نیروهای جوان ما، نیروهای باهوش و مستعدی هستند که آینده روشنی را برای کشورمان می‌سازند و اعتقاد ما این است که این مسیر باید استمرار پیدا کند، چراکه استمرارش به نفع نظام و مردم است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.