مجموعه‌های نوآور مردم‌نهاد در معاونت علمی ایجاد شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس،‌ دومین دوره نمایشگاه آبادیران در محل مصلی تهران با حضور روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی؛ معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سید احمد عبودتیان؛ دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت و حاج حسین یکتا؛ عضو شورای مرکزی قرارگاه مرکزی عمار برگزار شد.

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر قرار است در دوران محدودیت منابع جهشی اتفاق بیفتد تنها مسیر آبادانی کشور استفاده از دست برتر و فرصت ویژه‌ای است که در فناوری و نوآوری در کشور داریم.

دهقانی گفت: اگر فناوری در منطقه توسعه داده شود می‌شود امید داشت که جهش رقم خورده و آبادیران قرار است این کار را انجام بدهد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین چیزی که به یک جوان احساس تأثیرگذاری می‌دهد این است که با مردم پیوند بخورد و آبادیران قرار است که نخبگان را برای ما نگه دارد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: رهبری موضوع مردمی کردن اقتصاد را مطرح کردند و شرکت‌های دانش‌بنیان مصداق مردمی کردن است.

وی اضافه کرد: در این راستا ما در معاونت علمی دارای دو هویت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق هستیم که از آنها حمایت می‌شود. این شرکت‌ها محل‌هایی برای جمعی از نخبگان علم و فناوری و هنر و علوم انسانی است که دارای نوآوری هستند و در بستر یک شرکت دانش‌بنیان یا خلاق مورد حمایت معاونت علمی قرار می‌گیرند.

دهقانی ادامه داد: از سوی دیگر مردم با توسعه بازار و سرمایه‌گذاری از این شرکت‌ها حمایت می‌کنند ولی اگر قرار باشد که نوآوری اثری خاص در  گروه‌های نخبگان نداشته باشد موجب فاصله گرفتن از مردم می‌شود؛ همانگونه که در دنیا شاهدیم نوآوری و فناوری موجب شکاف طبقاتی می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: بر این اساس مفهوم جدیدی در معاونت علمی تعریف شد و از این به هویت سوم حمایتی تعریف شد که شامل مجموعه‌های نوآور مردم‌نهاد می‌شود.

دهقانی با اشاره به تفاوت سه هویت حمایتی این معاونت در این باره توضیح داد: مجموعه‌های نوآور مردم‌نهاد مجموعه‌هایی بر‌پایه نوآوری هستند که مردم را مستقیماً در مدیریت، اداره و بهره‌برداری از دستاوردهای آن مجموعه مشارکت می‌دهد.

به گفته وی این هویت سوم سکوهای نوآوری هستند که بازیگران اصلی آن از نظر سرمایه و بهره‌برداری، مردم هستند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در معاونت علمی دبیرخانه شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت‌های دانش‌بنیان مجوز می‌دهند، دبیرخانه شرکت‌های خلاق برای شرکت‌های خلاق گواهینامه صادر می‌کنند و دبیرخانه نوآوری مردم نهاد نیز برای این مجموعه ها گواهینامه اعطا می‌کند.

علاوه بر آن کلیه حمایت‌های معاونت علمی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان است در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.