دریای ناآرام؛ هشدار هواشناسی به صیادان و فعالان دریایی خلیج‌ فارس

به گزارش خبرنگار ارز پرس، سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس از امروز (سه‌شنبه، بیست و دوم خردادماه) تا روز (جمعه، بیست‌وپنج خردادماه) هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در تنگه هرمز (سه شنبه تا جمعه) و مناطق ساحلی و به‌ویژه دور از ساحل استان خوزستان (اوایل وقت پنج شنبه تا بامداد جمعه) و همچنین افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا ۱.۸ متر در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس از جمله پیامدهای فعالیت این سامانه خواهد بود.

فعالیت این سامانه می‌تواند خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی را به همراه داشته باشد.

در نتیجه به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.