تاکید اردن و مصر بر مخالفتشان با کوچ اجباری فلسطینیان

پادشاه اردن و رئیس‌جمهور مصر درجریان دیدار با یکدیگر بر مخالفت خود با هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان به خارج از اراضی خود تاکید کردند.

به گزارش ارز پرس، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور این کشور با عبدالله دوم، پادشاه اردن در حاشیه نشست بین‌المللی درباره وضعیت انسانی در نوار غزه و کمک‌رسانی به مردم این باریکه با یکدیگر دیدار کردند و ۲ طرف درجریان این دیدار بر عمق روابط تاریخی میان اردن و مصر تاکید کردند.

براساس گزارش روسیا الیوم، پادشاه اردن و رئیس‌جمهور مصر درجریان این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و هماهنگی بی‌وقفه میان رهبران ۲ کشور درقبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

عبدالفتاح السیسی و عبدالله دوم طی این دیدار بر اهمیت تداوم هماهنگی و رایزنی درخصوص تحولات نوار غزه و نیز بر لزوم اتخاذ اقدامی فوری برای یکی کردن تلاش‌های بین‌المللی جهت مقابله با فاجعه انسانی در غزه تاکید کردند.

دو طرف ضمن هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی بر لزوم حصول آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و حفاظت از غیرنظامیان تاکید کردند.

عبدالفتاح السیسی و عبدالله دوم همچنین بر مخالفت خود با هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان به خارج از اراضی خود تاکید و خواستار یکی کردن تلاش‌های بین‌المللی درراستای حل و فصل عادلانه و فراگیر مسأله فلسطین براساس راهکار تشکیل ۲ دولتی شدند که تشکیل کشور فلسطین دارای حاکمیت مستقل در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تضمین کند.

پادشاه اردن در ابتدای این نشست خاطرنشان کرد اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوارغزه نمی‌تواند منتظر برقراری آتش‌بس باشد یا در دستورکار سیاسی قرار بگیرد و ورود فوری آن امری ضروری است.

وی ضمن تاکید بر عدم وجود مکانی امن در سرتاسر نوار غزه تصریح کرد که عملیات رفح باعث وخامت اوضاع در غزه می‌شود.

در همین راستا، رئیس‌جمهور مصر نیز تاکید کرد رژیم صهیونیستی به تنهایی مسؤولیت آنچه که نوار غزه در جنگ قحطی و گرسنگی همه جانبه در کل نوار با آن مواجه است را بر عهده دارد.

السیسی خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه و ملزم کردن رژیم صهیونیستی به پایان دادن به محاصره و تضمین ورود کمک‌ها به غزه شد.

اردن امروز (سه‌شنبه) میزبان یک نشست بین‌المللی درباره وضعیت انسانی در نوار غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است. این نشست بین‌المللی با هماهنگی مشترک سازمان ملل، اردن و مصر و با حضور پادشاه اردن، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و رئیس جمهور مصر برگزار شده است.

در نتیجه حملات گسترده و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفت اکتبر تاکنون ویرانی گسترده‌ای در این منطقه به بار آمده است و منجر به آواره شدن و شهادت و زخمی شدن تعداد کثیری از مردم نوار غزه شده است.

سازمان ملل از چندین ماه پیش هشدار داده است که قحطی نوار غزه را تهدید می‌کند.

بعد از عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و کنترل بخش فلسطینی گذرگاه مرزی حیاتی رفح با مصر که بیشتر کمک‌ها از طریق آن وارد غزه می‌شد، کمک‌های انسانی به کندی وارد غزه می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.