عملیات انتقال حجاج ایرانی به عربستان پایان یافت

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، با انتقال 13 کاروان از زائران ایرانی به فرودگاه جده، به تعداد 1834 نفر عملیات رفت و اعزام حجاج و عوامل ایرانی به سرزمین وحی دیشب(دوشنبه 21 خرداد) پایان یافت.

بر اساس اطلاعیه ستاد مکه، با انجام 8 پرواز روز گذشته از کشورمان در مجموع 159 پرواز به فرودگاه جده و 220 پرواز به فرودگاه مدینه انجام شد و در مجموع بیش از 85 هزار و 700 زائر از طریق این دو فرودگاه به عربستان انتقال یافتند و در حال حاضر در سرزمین وحی حضور دارند.

نخستین پرواز زائران ایرانی بامداد 24 اردیبهشت ماه از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد مدینه منوره انجام گرفت و در مدت 30 روز عملیات رفت جمعاً با انجام 379 پرواز به مقصد کشور عربستان انجام شد.

این گزارش حاکی است، در حال حاضر فقط 14 کاروان در مدینه به تعداد 1900 نفر حضور دارند که تا پایان وقت امروز از مدینه خارج و در مسجد شجره محرم شده و به مکه مکرمه انتقال می یابند تا روز جمعه آینده راهی مشاعر مقدسه شوند.

بر اساس این اطلاعیه، تعداد زائران حاضر در مکه 83 هزار و 831 زائر در قالب 609 کاروان است.

به گفته غلامرضا رضایی؛ معاون سازمان حج و زیارت، عملیات بازگشت زائران ایرانی به کشور از روز 15 ذی‌الحجه (یکم تیر) و از دو مسیر فرودگاه مدینه و جده آغاز خواهد شد، و خروج شماری از زائران به سمت ایران با انتقال از مکه به فرودگاه مدینه به صورت ترانزیت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.