اژه‌ای: راهبرد ایران "وحدت میان ملل و دولت‌های اسلامی" است

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای پیش از سفر به قطر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر راهبرد ایجاد انسجام و وحدت در میان کشور‌های اسلامی، راهبردِ گسترش و توسعه ارتباطات با آن‌ها به خصوص همسایگان را نیز با جدیت دنبال می‌کند.

رئیس عدلیه گفت: امروز بسیاری از مقولات و کنش‌های اقتصادی و غیراقتصادی در دنیا بصورت دیجیتال صورت می‌پذیرد؛ این مهم، اقتضائات، قوانین و مقررات خود را طلب می‌کند؛ همچنین امروزه، بسیاری از جرائم و تخلفات از طریق فضای مجازی به وقوع می‌پیوندند؛ در این عرصه نیز نیاز به وضع قوانین و مقررات متناسب و اصلاح قوانین، مبتنی بر شرایط روز است؛ در همین رابطه ما خواهان توسعه مناسبات با کشور‌های اسلامی هستیم.

قاضی‌القضات تصریح کرد: میان ایران و قطر در حوزه مقولات حقوقی و قضایی توافقاتی منعقد شده است و امیدواریم در این سفر بتوانیم توافقات بیشتر و جامع‌تری را در راستای منافع دو کشور و منافع و مصالح امت اسلام منعقد کنیم و به‌واسطه توسعه مناسبات حقوقی و قضایی میان دو کشور، به توسعه و بسط همکاری‌ها در سایر بخش‌ها و حوزه‌ها نیز یاری رسانیم.

اژه‌ای تصریح کرد: در جریان سفر به قطر علاوه بر انعقاد توافقات ناظر بر توسعه تعاملات قضایی، دیدار‌هایی را با مقامات قطری از جمله امیر قطر برگزار می‌کنیم و امید داریم که این نشست‌ها و رایزنی‌ها برای منافع دو کشور و منافع منطقه و امت اسلام مفید و مؤثر باشد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: همچنین در جریان سفر به قطر، دیداری را با ایرانیان مقیم این کشور خواهیم داشت تا از نزدیک در جریان مسائل آن‌ها قرار گیریم و نقطه‌نظرات و دغدغه‌های آنان را استماع کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.