دانش‌بنیان، تولید و مردمی‌سازی؛ 3کلیدواژه مهم در "آبادیران"

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، دومین رویداد ملی آبادیران با یاد و گرامیداشت شهید دکتر رئیسی و همکاران ایشان و با حضور معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران دستگاه‌های مختلف و فعالان حوزه دانش‌بنیان در محل مصلی تهران آغاز به کار کرد.

دکتر اسدی‌فرد؛  معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان، به نقش کلیدی رییس جمهور شهید در ترویج دانش‌بنیان، مردمی‌سازی اقتصاد و افزایش تولید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه «دانش‌بنیان، تولید و مردمی‌سازی» سه کلیدواژه پرتکرار در بیانات رهبر انقلاب در دو دهه اخیر بوده است، اظهار کرد: رویداد ملی آبادیران به عنوان نقطه عطفی در پیوند این سه مفهوم راهبردی، گامی موثر در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و نیل به اهداف کلان اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، نمایشگاه آبادیران را پیونددهنده آموزه‌های دینی و منویات رهبر انقلاب دانست و افزود: همواره در دین مبین اسلام بر تولید و قناعت به عنوان دو رکن اساسی اقتصاد تاکید شده است. همانطور که امیرالمومنین علی (ع) الگوی بارز تولید به شمار می‌روند، اسلام نیز جامعه‌ای پویا و بالنده را ترسیم می‌کند که در آن تولید بر مصرف پیشی می‌گیرد و از این طریق مشکلات اقتصادی نظیر تورم مرتفع می‌شود.

وی در ادامه به موضوع مردمی‌سازی اقتصاد اشاره کرد و گفت: همانطور که در قرآن کریم آمده است "یدالله مع الجماعه" (دست خدا با جماعت است)، مردمی‌سازی اقتصاد نیز امری مطلوب و مورد تاکید دین مبین اسلام است.

اسدی‌فرد با اشاره به تبدیل شدن دانش‌بنیان به اولویتی راهبردی در سال‌های اخیر، نقش رهبر انقلاب در این زمینه را بی‌بدیل دانست و خاطرنشان کرد: بدون رهنمودها، حمایت‌ها و پیگیری‌های ایشان، شاهد این حجم از پیشرفت و توسعه در عرصه علم و فناوری و به تبع آن، رونق تولیدات دانش‌بنیان در کشور نمی‌بودیم.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در پایان، بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها در مسیر تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور تاکید کرد و ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری رویداد ملی آبادیران، برکات و دستاوردهای این رویداد را به ارواح بلند شهدای خدمت تقدیم کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.