افزایش بهای نفت در بازار جهانی

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز (چهارشنبه) بازار انرژی شاهد افزایش بود.

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۱۱ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱۸ سنت افزایش، به ۷۸ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

افزایش بهای نفت در حالی به وقوع می‌پیوندد که بازار تحت تأثیر برآوردهای جدید سازمان انرژی آمریکا از افزایش تقاضا برای طلای سیاه در سال جاری میلادی قرار دارد. براساس اعلام این نهاد، میزان تقاضا برای نفت خام در سال ۲۰۲۴ شاهد رشد یک میلیون و یکصد هزار بشکه‌ای در روز خواهد بود که بیش‌تر از پیشبینی ۹۰۰ هزار بشکه‌ای پیشین است.

سازمان اوپک نیز می‌گوید امیدواری‌ها برای رونق گردشگری و افزایش مسافرت‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ می‌تواند بر میزان تقاضای نفت در بازار تأثیر گذار باشد.

با این حال، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در نظر ندارد نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره می‌تواند هزینه استقراض را کاهش داده و به رونق بیشتر کسب و کارها کمک کند. با این وجود، نگرانی از عدم کنترل تورم دلیل اصلی حفظ نرخ بهره عنوان شده است.

منبع : مهر
برچسب ها :

افزایش بازار جهانی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.