تشکیلات خودگردان: اسرائیل ۷۰ درصد ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در غزه را تخریب کرده است

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۷۰ درصد ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در غزه را در جریان حملات بی‌وقفه به نوار غزه تخریب کرده است.

به گزارش ارز پرس، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار و رایزنی با محمد ولد الشیخ الغزوانی، رئیس‌جمهور موریتانی در نواکشوت خاطرنشان کرد رژیم صهیونیستی ۷۰ درصد ساختمان‌ها و زیرساخت‌های مدارس و بیمارستان‌ها در غزه را در جریان حملات بی‌وقفه به نوار غزه تخریب کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، ابوردینه همچنین تصریح کرد رئیس‌جمهور موریتانی طی این دیدار پیامی از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت کرد که در آن محمود عباس از حمایت همیشگی و ثابت موریتانی از مسأله فلسطین تشکر و قدردانی کرده است.

وی در ادامه افزود، الغزوانی طی این دیدار در جریان اوضاع کنونی فلسطین و جنگ نسل‌کشی ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نیز تلاش‌های بی وقفه اشغالگران برای نابودی مسأله فلسطین قرار گرفت.

ابوردینه همچنین گفت فلسطینیان در کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی با یک جنگ شنیع روبه‌رو هستند.

نبیل ابوردینه از جامعه جهانی خواست تا برای توقف این تجاوزات، تسریع بخشیدن به ورود کمک‌ها و بازسازی غزه که حدود ۲.۳ میلیون فلسطین در آن زندگی می‌کنند، وارد عمل شود.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطن همچنین اظهار کرد فلسطین و موریتانی دیدگاه واضح و روشنی نسبت به تشکیل کشور فلسطین و حفاظت از حقوق ملی فلسطین به نفع مردم فلسطین و منافع امت عربی دارند.

از هفت اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه به راه انداخته است که بر اثر آن نزدیک به ۱۲۲ هزار فلسطینی شهید یا زخمی شده‌اند که اکثر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار نفر در میان قحطی و ویرانی‌های عظیم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی علیرغم ۲ قطعنامه شورای امنیت مبنی‌بر توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح در جنوب و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود وضعیت وخیم انسانی، به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.