در بخش کشاورزی چقدر مجوز کسب و کار الکترونیکی صادر شد؟

به گزارش خبرنگار ارز پرس، موضوع الکترونیک شدن دولت یکی از مسائلی است که از چند سال قبل پیگیری می‌شود. در بخش صدور مجوز کسب و کار به شکل برخط، دولت سیزدهم آن را عملیاتی کرد. این امر مانع اعمال سلیقه و مدیریت جزیره‌ای شده و در یک پنجره واحد مجوزهای مورد نیاز کسب و کار در کمترین زمان صادر می‌شود.

صدور مجوزهای کسب و کار الکترونیکی بخش کشاورزی که در دولت سیزدهم اجباری شد تا اردیبهشت ماه امسال ۳۵۰ هزار و ۹۶۵ مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی صادر شد.

در این راستا الهام رضایی، معاون دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ درگاه ملی مجوزهای کشور به عنوان تنها مرجع رسمی صدور مجوز به استناد قانون اصلاحی مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۵ بهمن سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ عنوان مجوز کسب و کار که توسط دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی صادر می‌شود، بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور قرار دارد و بالغ بر ۳۶۰ هزار مجوز مرتبط تا کنون به صورت الکترونیکی از طریق درگاه مذکور صادر شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: امکان دریافت «پروانه کسب کشاورزی» به صورت ثبت محور و داوطلبانه از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرسmojavez.ir فراهم شده است. تمام صاحبان کسب و کارهای بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به درگاه مذکور، پروانه خود را دریافت کنند.

معاون دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: این پروانه دارای شناسه یکتای درگاه ملی مجوزهای کشور است. متقاضیان دارای پروانه کسب کشاورزی معتبر نیز می‌توانند برای دریافت شناسه یکتای درگاه، به درگاه مذکور مراجعه و از قسمت صدور، پروانه دارای شناسه یکتا را دریافت کنند.

رضایی تاکید کرد: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از طریق شفاف‌سازی و بازبینی شرایط و مدارک مورد نیاز و تسریع در صدور مجوزها، مهمترین برنامه دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های بخش کشاورزی است که با همکاری مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال انجام است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.