تحقق بیشترین کاهش تعداد کارگزاران در حج 1403

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ سرپرست حجاج ایرانی در همایش سراسری روحانیون و حجاج اهل سنت در هتل «مکه کنکورد» با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با کارگزاران حج لزوم توجه به ذکر و یاد خدا و استفاده از فرصت‌ها در حج امسال را یادآور شدند، درباره درس هایی که می‌توان از حضرت ابراهیم(ع) آموخت، سخن گفت.

وی راه حضرت ابراهیم(ع) در تمامی زمان‌ها را الگوی معنوی و نجات بخش توصیف کرد و با اشاره به تفکرات و اندیشه‌های حضرت ابراهیم(ع) ادامه داد: از درس‌های حضرت ابراهیم پاکبازی در راه خدا، ستایشگری و شکرگزاری است. دفاع از مظلوم هم درس دیگر ایشان است همان کاری که اکنون در کشورهای دیگر و خود آمریکا بر اساس فطرت الهی از فلسطین دفاع می‌کنند. ما دشمنان خدا و ظالمان را نکوهیده و نفرین می‌کنیم و من از عزیزان اهل سنت که شمار زیادی از آنان مرزنشین هستند سپاسگزارم که دست رد به سینه دشمنان زدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به سواد و فضل روحانیون اهل سنت ایران به دلیل دوره‌هایی که گذرانده‌اند اشاره کرد و آنها را افرادی کم توقع و پر خیر توصیف و تصریح کرد: با تلاش همگان تمامی امکانات برای انتقال زائران اهل سنت به مشاعر مقدسه جهت انجام اعمال حج آماده است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه حدود 900 هزار نفر در کشورمان در نوبت اعزام به حج هستند و برای اعزام زائر بیشتر، از بدنه کارگزاری حج کم شده است، افزود: اکنون پزشکان زائری داریم که داوطلبانه در مرکز پزشکی حج و زیارت ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ حج‌گزاری ایران اسلامی امسال در مقایسه با همه ادوار نسبت خادمان به زائران کمتر است و با کاهش بدنه خادمان حج، هفت کاروان به تعداد زائران افزوده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری؛ مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری دیگر سخنران این همایش بود که با اشاره به تشرف بیش از 12 هزار زائر اهل سنت از 11 استان کشور در حج 1403، اظهار کرد: علاوه بر نظم، انضباط و قناعت، زائران اهل سنت الگویی از وحدت در ایران اسلامی را در سرزمین وحی به نمایش گذاشته‌اند.

وی با تعداد کاروان‌های اهل سنت در حج امسال را 98 کاروان عنوان کرد و افزود: زائران دو کاروان مشترک است و شیعه و سنی با هم زیست می‌کنند. این درس بزرگی است که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما آموخت.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه اهل سنت بر اساس اعلام بنیاد شهید بیش از 11 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند، افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب شیعی نیست بلکه مبتنی بر اسلام ناب محمدی است و در سایه وحدت و مشارکت همه اقوام قدرت ملی ما شکل گرفته است.

در ادامه این همایش نیز سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانی از تلاش‌های مدیریت اهل سنت تشکر و اظهار کرد: در این سازمان با نگاه ویژه و هدایت نماینده ولی فقیه همه تلاش داریم تا بهترین خدمات را به زائران اهل سنت ارائه دهد و در همین ارتباط امسال شماری از بهترین و نزدیکترین هتل‌ها به حرم را به زائران اهل سنت اختصاص داده‌ایم.

وی از روحانیون و خادمان فرهنگی درخواست کرد تا شرایط را برای زائران در ارتباط با موضوعات رفاهی و بهداشتی توضیح دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان مؤثر بوده است، افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته تعداد فوتی‌ها کاهش داشته و تا امروز دو زائر در مکه مکرمه و یک نفر هم در مدینه جان به جان آفرین تسلیم کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.