منابع آمریکایی: السنوار معتقد است دست برتر را در مذاکرات دارد

مقامات آگاه می‌گویند، اطلاعات ایالات متحده نشان می‌دهد که یحیی السنوار معتقد است حماس در مذاکرات با رژیم صهیونیستی دست بالا را دارد.

به گزارش ارز پرس، به گفته مقام‌های آمریکایی مطلع، مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که یحیی السنوار، رهبر قدرتمند حماس در غزه که تصور می‌شود تصمیم‌گیرنده اصلی این گروه در مورد هرگونه توافق آتش‌بس احتمالی است، معتقد است که این گروه می‌تواند از تلاش رژیم صهیونیستی برای نابودی آن جان سالم به در ببرد و احساس می‌کند در موقعیت خوبی برای نزدیک شدن به مذاکرات از نقطه قوت است.

این منابع می‌گویند که هدف حماس پایداری است و این پیروزی برای این گروه خواهد بود. السنوار به احتمال زیاد معتقد است که حماس می‌تواند در حالی که موقعیت جهانی رژیم صهیونیستی با ادامه جنگ در غزه که هزاران غیرنظامی را به کام مرگ کشانده است، رو به افول است، مقاومت کند.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن به صراحت بیان کرد: «او معتقد است که برنده است.»

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، برای مذاکره‌کنندگان آمریکایی که به دنبال توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی هستند، این یک ارزیابی «دلسردکننده» است. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه در نشستی در تل‌آویو به خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه گفت سرنوشت آخرین پیشنهاد به دست السنوار است.

در حالی که ایالات متحده بر کسانی که بر حماس نفوذ دارند فشار می‌آورد تا این گروه را برای پذیرش توافق تحت فشار قرار دهند، بلینکن سه‌شنبه به صراحت گفت ایالات متحده معتقد است که السنوار تصمیم‌گیرنده نهایی است.

به گفته یک منبع آگاه، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده برای ردیابی السنوار تلاش می‌کند. به گفته آنها، السنوار همچنان مواضع مذاکره حماس را هدایت می‌کند و اغلب ممکن است چند روز طول بکشد تا پیام‌ها به او برسد و این روند را کُند می‌کند.

این در حالیست که یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه اعلام کرد این جنبش با قطعنامه شورای امنیت درخصوص جنگ غزه و آمادگی این جنبش برای مذاکره درباره آن موافقت کرده است. همچنین رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را تحویل نخست‌وزیر قطر دادند.

از سوی دیگر حماس به ادعاهای صهیونیست‌ها درباره تغییرات در پیشنهاد آتش‌بس در غزه پاسخ داد. یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس گفت حماس و گروه‌های فلسطینی «به پیشنهاد آتش‌بس پاسخ مثبت و جدی دادند به این ترتیب درها را برای توافق باز کردند».

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که تحریک رسانه‌های صهیونیست در قبال پاسخ حماس اشاره به تلاش برای فرار از منافع توافق پیشنهادی دارد. عصر سه‌شنبه، رسانه‌های عبری‌زبان به نقل از یک مقام ارشد اشغالگر گزارش دادند که تل‌آویو پاسخ حماس را از میانجیگران دریافت کرده است.

انتهای پیام  

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.