باقری: حضور ایران در بریکس میراث گرانقدر شهید رئیسی است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت پایگاه خبری ارز پرس، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور ایران در بریکس اهمیت راهبردی در پیشبرد اهداف سیاست خارجه جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: آیت الله رئیسی تاکید ویژه ای داشت که عضویت ایران در مجموعه بریکس در موعد مقرر نهایی شود که با پیگیری‌های به عمل آمده انجام شد. سفری که به روسیه داشتم برای شرکت در نشست وزرای خارجه بریکس بود که اولین نشست بریکس پس از رسمیت یافتن عضویت ایران بود.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ایران به عنوان یک قدرت برای اینکه نگاه خود را جلو ببرد نیازمند آن است تا نگاه خود را در قالب سازوکارهای چند جانبه ارائه دهد تا با حمایت و همسویی قدرتها و کشورهای دیگر در جایگاه خودش قرار گیرد و نگاه ایران به نقطه هدف نزدیک شود. لذا حضور ایران در مجموعه‌ای مانند بریکس اهمیت راهبردی برای کشورمان دارد.

باقری تصریح کرد: حضور ایران در دو نهاد مهم یعنی بزرگترین نهاد بین المللی خارج از سازوکارهای غربی که امنیتی است یعنی شانگهای و همچنین بزرگترین سازوکار بین المللی اقتصادی و تجاری غیرغربی که بریکس است میراث گرانقدر و مهم آیت الله رییسی و امیرعبداللهیان است. شخص آیت الله رییسی تاکید ویژه‌ای برای عضویت ایران در بریکس داشتند.

وی تاکید کرد: در روز دوم این نشست، جلسه‌ای با حضور وزرای بریکس و دوستِ بریکس به دعوت روسیه با 22 کشور برگزار شد که نشان دهنده اقبال جهانی به بریکس است. در حاشیه این نشست 15 جلسه دو جانبه وزرای خارجه داشتیم از جمله وزیر خارجه چین و روسیه که برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی دو جانبه صورت گرفت.

سرپرست وزارت امور خارجه بیان داشت: امیدواریم این مباحث سنگ بنایی برای پیشبرد منافع ما با کشورهای عضو بریکس باشد. در مجموع این نشست اهمیت ویژه‌ای برای ارتقای جایگاه ایران در سازوکار بین المللی بریکس داشت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.