وزیر کشاورزی لبنان: اسرائیل با بمب‌های فسفر سفید زمین‌های زراعتی جنوب را بمباران کرد

وزیر کشاورزی لبنان اعلام کرد رژیم صهیونیستی زمین‌های کشاورزی این کشور در جنوب را با بمب‌های فسفر سفید ممنوعه بین‌المللی بمباران کرده که منجر به سوزاندن کامل ۲۴۰۰ دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع) شده است.

به گزارش ارز پرس، عباس الحاج حسن، وزیر کشاورزی لبنان درجریان گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی خاطرنشان کرد: اسرائیل زمین‌های کشاورزی ما در جنوب را با فسفر سفید ممنوعه بین‌المللی با هدف وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده بمباران کرد.

وی در ادامه افزود بمباران رژیم صهیونیستی با فسفر سفید باعث سوختن کامل ۲۴۰۰ دونم (یک دونم = ۱۰۰۰ متر مربع) و ۶۷۰۰ دونم به‌طور جزئی شده است.

وزیر کشاورزی لبنان همچنین گفت: ما با تجاوز همه‌جانبه اسرائیل به محصولات، زمین‌ها، مزارع و روستاهای ما و همچنین جان انسان‌ها روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد آتش‌سوزی با بمب‌های فسفر سفید ممنوعه ۲ نوع درخت را از بین برد، اولین نوع درختان میوه‌دار مانند بادام، آووکادو، موز و انواع مرکبات و زیتون که بیش از ۳۰۰ سال قدمت داشتند و نوع دوم درختان جنگلی به‌ویژه درختان چند ساله که قدمت برخی از آنها بیش از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال است.

الحاج حسن همچنین اظهار کرد دشمن صهیونیستی تمام کنوانسیون‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و اقدامات رژیم اشغالگر با استراتژی و تاکتیک‌های مورد استفاده در جنگ‌ها و عملیات‌های نظامی فاصله دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه خسارت وارده در بخش دام بسیار زیاد است، تاکید کرد: مزارعی داریم که کاملاً از بین رفته‌اند. بیش از ۳۶۰ هزار پرنده (طیور) و ۳۵۰۰ رأس بز، گوسفند و گاو تلف شده و ۳۰۰۰ کندوی زنبور عسل نابود شده است.

وزیر کشاورزی لبنان ادامه داد این مزارع تنها به دلیل نزدیک بودن به مرزهای با فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شده‌اند، آسیب‌هایی نیز به‌طور غیرمستقیم به این بخش وارد شده که از جمله آنها می‌توان به آسیب‌های وارد شده به زیرساخت‌های کشاورزی اشاره کرد. این یک واقعیت تلخ است اما مردم لبنان با استقامت هستند.

الحاج حسن تصریح کرد که وزارت کشاورزی در تلاش است تا شکایتی از طریق دولت و وزارت خارجه لبنان به شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی فعال در این زمینه تنظیم کند.

وی افزود: ما همچنین می‌خواهیم به جهان و جامعه بین‌المللی بگوییم که اسرائیل دشمن است و سنگ‌ها، درختان و مردم را هدف قرار می‌دهد. کشاورزی در جنوب ۲۰ درصد تولید ملی را تشکیل می‌دهد و میزان تولید کنونی (طی جنگ) در این مناطق از ۳۰ درصد فراتر نرفته است.

وزیر کشاورزی لبنان همچنین گفت: به‌رغم جنگی که علیه ما شده است، به حق دفاع از خود از طریق مقاومت، ارتش و مردم پایبند هستیم که برای ما حقی مقدس است.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رژیم صهیونیستی از هشتم اکتبر جنگ با حزب‌الله را در شمال آغاز کرده است و برای اولین بار و با تصمیم دولت ساکنان از منازل خود خارج شده که این امر منجر به ایجاد منطقه امنیتی شده است که در آن جنگ در خاک اراضی اشغالی رخ می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.