روایت سرلشکر صفوی از شلیک 100 موشک در 100 ثانیه به اسرائیل

به گزارش خبرنگار دفاعی پایگاه خبری ارز پرس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در همایش نهضت ملی خاطره‌گویی دفاع مقدس طی سخنانی درباره عملیات وعده صادق عنوان کرد: در عملیات وعده صادق در هر یک ثانیه یک موشک شلیک شد و در مدت 100 ثانیه بیش از 100 موشک به سمت اسرائیل شلیک شد. آمریکا، اسرائیل و دستان منطقه‌ای آنها هرگز تصور نمی‌کردند که ایران توان چنین عملیات دقیقی با این حجم را داشته باشد.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها توان سنتکام و یوروکام را به دریای مدیترانه آوردند و بیش از 250 فروند هواپیمای جنگی و پشتیبانی و ناوهای مجهز به سامانه‌های ضدموشکی را آماده کرده بودند علاوه بر این تمام رادارهای خودشان و برخی کشورهای منطقه را نیز به خدمت گرفته بودند. دو روز پیش پنتاگون گزارشی درباره عملیات وعده صادق منتشر کرد که در آن به درستی به توانمندی‌های ایران اشاره شده است.

سرلشکر صفوی افزود: ما قصد کشورگشایی نداریم اما اگر کشوری حتی در حد آمریکا به ما حمله کند ما می‌توانیم تا آن سوی دریاها به او پاسخ دهیم. من به عنوان یکم معلم جغرافیا معتقد هستیم باید عمق دفاع استراتژیک از خود را به 5000 کیلومتر افزایش دهیم.

ادامه دارد...

 

 

 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.