اولویت‌ کمیسیون شوراها/ساماندهی تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد

محمد صالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، با بیان اینکه بنده برای عضویت در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اقدام و ثبت‌نام کرده‌ام، گفت: بنده در مجلس یازدهم رئیس کمیسیون شوراها بودم که بسیاری از طرح‌ها و لوایح را در این کمیسیون بررسی و به سرانجام رساندیم اما برخی از طرح و لوایح نیز با اتمام مجلس نیمه تمام ماند که در مجلس دوازدهم آنها را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره اولویت‌های کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس دوازدهم، بیان کرد: موضوع اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر  و روستا،  اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان و همچنین تقسیم برخی از استان‌ها مانند استان سیستان و بلوچستان از جمله اولویت‌ها کمیسیون شوراها در مجلس دوازدهم است.

نماینده یزد در مجلس در همین راستا ادامه داد: ساماندهی تجمعات و راه‌پیمایی‌ها و تشکیل سازمان ملی مهاجرت نیز از مواردی هستند که در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس پیگیری خواهیم کرد.

جوکار با بیان اینکه قانونی درباره شکلگیری تشکل‌های اجتماعی یا سازمانهای مردم نهاد وجود ندارد،  گفت: با توجه به اهمیت موضوع در کمیسیون شوراها و امور داخلی با ارائه طرحی تشکیل سازمانهای مردم نهاد را هم قانونمند خواهیم کرد.

نماینده یزد در مجلس گفت: سه شنبه و چهارشنبه هفته بعد تکلیف کمیسیون‌ها مشخص می‌شود، که به محض تشکیل کمیسیون شوراها موارد مذکور را دنبال خواهیم کرد.

انتهای‌پیام/

 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.