انتشار گزارش سازمان ملل درباره جنایات جنگی و ضد بشری صهیونیست‌ها در غزه

نتایج یک تحقیق انجام شده از سوی سازمان ملل که امروز (چهارشنبه) منتشر شد بر ارتکاب جنایات جنگی و جنایات ضدبشری از سوی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه صحه گذاشت.

به گزارش ارز پرس، کمیسیون تحقیقات سازمان ملل نتایج دو شاخه تحقیقات، یکی متمرکز بر حمله هفتم اکتبر طوفان الاقصی از سوی جنبش حماس و دیگری متمرکز بر پاسخ ارتش رژیم صهیونیستی به این عملیات با حمله به غزه را منتشر کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی شده این کمیسیون مغرضانه علیه این رژیم عمل می‌کند و به خاطر این ادعا با آن همکاری نمی‌کند. کمیسیون مذکور تل‌آویو را عامل ایجاد مانع برای فعالیت‌هایش و جلوگیری کردن از دسترسی بازرسانش به سرزمین‌های اشغالی و فلسطین دانسته است.

هیات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مقر سازمان ملل در شهر ژنو یافته‌های منتشر شده این کمیسیون در روز چهارشنبه را رد کرد. معیراو ایلون شاهار، سفیر این رژیم در مقر سازمان ملل در ژنو ادعا کرد: «کمیسیون تحقیقات سازمان ملل بار دیگر ثابت کرد اقداماتش همگی در خدمت یک دستور کار سیاسی جهت‌دار علیه اسرائیل هستند.»

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

گزارش‌ اخیر کمیسیون تحقیقات سازمان ملل وقایع جنگ اخیر غزه را تا پایان دسامبر پوشش داده و در آن رژیم صهیونیستی متهم به ارتکاب جنایات جنگی از جمله شکنجه، قتل یا کشتار عمدی، هتک منزلت انسانی، و رفتارهای بی‌رحمانه و غیرانسانی شده است.

نویسندگان این گزارش همچنین مدعی هستند که جنبش حماس نیز در مواردی مرتکب جنایات جنگی شده است.

طبق این گزارش رژیم صهیونیستی در بین جنایات جنگی خود مرتکب تحمیل قطحی به عنوان یک شیوه جنگ شده است. در این گزارش آمده است: «اسرائیل نه فقط اقلام ضروری همچون غذا، آب، سرپناه و دارو را به مردم غزه نداده بلکه همچنین جلوی تامین این اقلام توسط هر کس دیگری را گرفته است.»

کمیسیون تحقیقات سازمان ملل در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد، تعدادی از جنایات جنگی اسرائیلی‌ها همچنین معادل جنایت علیه بشریت هستند. سازمان ملل عبارت «جنایت علیه بشریت» را معمولا برای توصیف جدی‌ترین جنایات بین‌المللی که عامدانه در چارچوب یک حمله گسترده یا سیستماتیک علیه غیرنظامیان اجرا می‌شوند، استفاده می‌کند.

در بیانیه این کمیسیون نوشته شده است: «تعداد بسیار بالای تلفات غیرنظامیان در غزه و نابودسازی گسترده اهداف و زیرساخت‌های غیرنظامی در این باریکه، نتیجه غیرقابل اجتناب استراتژی است که عمدا برای وارد کردن آسیب حداکثری با بی‌اعتنایی به اصول تمایز، تناسب و احتیاط های کافی به کار گرفته شده است.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اسناد و مدارک گردآوری شده از سوی این کمیسیون سازمان ملل می‌تواند برای پیگرد قضایی رژیم صهیونیستی از بابت جنایات جنگی و توسط دیوان بین‌المللی کیفری مورد استفاده قرار بگیرد.

این کمیسیون گفت، یافته‌های خود را بر مبنای مصاحبه‌ها با قربانیان و شاهدین، صدها سند، تصاویر ماهواره‌ای، گزارش‌های پزشکی و اطلاعات با منبع باز که راستی‌آزمایی شده‌اند، تهیه کرده است.

کمیسیون تحقیقات سازمان ملل در گزارش ۱۲۶ صفحه‌ای خود درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نوشت، استفاده این رژیم در این جنگ از بمب‌هایی نظیر بمب‌های هدایت شونده ام.کی۸۴ که باعث تخریب گسترده در مناطق شهری می‌شوند ضد قوانین بشردوستانه بین‌المللی محسوب می‌شوند چون در حملات با این بمب‌ها تمایزی بین اهداف نظامی و غیرنظامی داده نمی‌شود.

طبق این گزارش نظامیان رژیم صهیونیستی مردان و پسران فلسطینی را در معرض جنایت ضدبشری اذیت و آزار جنسی قرار داده‌اند و در این راستا موارد متعددی از مجبور کردن آنها به برهنه شدن در مکان عمومی با هدف تحقیر شدید آنها وجود دارد.

قرار است یافته‌های این گزارش توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در هفته آینده مورد بحث قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.