رسانه عبری‌زبان: شمال را از دست دادیم و آن اکنون در کنترل حزب‌الله است

در حالی که موشک‌ها از لبنان به اراضی اشغالی شلیک می‌شوند و این مناطق را ویران می‌کنند، برخی از مسؤولان رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که پاسخ ضعیف دولتشان نشان‌دهنده این است که مناطق شمالی به دست حزب‌الله افتاده است.

به گزارش ارز پرس، روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» نوشت: «گای ایال» یکی از افسران امنیتی شورای منطقه جولان اشغالی از روز گذشته حتی نتوانسته پلک روی هم بگذارد چرا که بیش از ۲۰ شهرک در شمال (اراضی اشغالی) از جمله ۲ شهرک تخلیه شده «آویویم» و «دوفیف» در حیطه اختیارات گسترده او قرار دارند.

این افسر اسرائیلی در گفت‌وگو با یسرائیل هیوم گفت: به نظر می‌رسد این شیوه جدید «دشمن» است، آنها آنچه را در حال وقوع است، می‌بینند و می‌شنوند و می‌دانند که به آتش کشیدن شمال (اراضی اشغالی) تاثیرگذارتر است.

ایال اظهار کرد: ما یک شب پر از آتش‌سوزی را پشت سر گذاشتیم و امروز صبح آتش‌سوزی دیگری در جنگل «یرعون» رخ داد، ترس بزرگتر ما گسترش آتش‌سوزی تا ارتفاعات «مِرون» است اگر این ارتفاعات دچار حریق شوند تمامی شهرک‌های الجلیل به خطر می‌افتند.

این نظامی صهیونیست با طرح این ادعا که آنها از قبل برای چنین وضعیتی آماده شده‌اند، گفت: ۲۴ سکو ایجاد شده که در آنها یک تریلر آب با ظرفیت حدود ۱۰۰۰ لیتر آب برای هر شهرک در نظر گرفته شده و این تنها قطره‌ای در دریا است، ما سال گذشته تعداد زیادی تریلر آب را برای کمک به اطفای حریق تامین کردیم اما اینها باز هم کافی نیست و ما با ایستگاه‌های اطفای حریق در صفد، کریات شمونه، طبریا و کرمیئیل همکاری داریم و شورای ما با چهار مرکز اطفای حریق در ارتباط است و آتش‌نشان‌های آنها تمام تلاش خود را بدون هیچ توقفی انجام می‌دهند اما آتش در این دشت پر از خار در حال گسترش است.

او در ادامه هشدار داد: مناطق و شهرک‌هایی وجود دارند که امکان دسترسی به آنها وجود ندارد چرا که آنها تخلیه شده و در معرض حملات حزب‌الله قرار دارند، از دولت انتظار داشتم خودروهای اطفای حریق را به شهرک‌ها بفرستد و آماده باشد چرا که آتش‌سوزی‌ها در حال گسترش هستند، آنچه ما را بیش از همه نگران می‌کند، گسترش دامنه آتش‌سوزی‌ها تا ارتفاعات مرون است، در صورتی که این ارتفاع دچار حریق شود، ما در شرایط کاملاً متفاوتی قرار خواهیم گرفت.

استراتژی جدید حزب‌الله

«ایلان شوحات» رئیس سابق شهرک صفد که پیش از این مدیر وزارت توسعه منطقه النقب و الجلیل نیز بوده، ضمن ابراز نگرانی در این خصوص به روزنامه یسرائیل هیوم گفت: این استراتژی جدید حزب‌الله است: شلیک عامدانه به مناطق باز برای ایجاد آتش و به آتش کشیدن مناطق شمالی، من در شهرک صفد می‌توانم مناطق الجلیل و مرزهای شرقی را ببینم که دچار حریق شده‌اند، حزب‌الله این استراتژی را در پیش گرفته و ترجیح می‌دهد مناطق شمالی را که تخلیه شدند دچار حریق کند، آنها از این تاکتیک استفاده کرده و اکنون به شدت مناطق باز و جنگل‌ها را هدف قرار می‌دهند، این یک استراتژی مشترک است: زخمی و تلفاتی وجود ندارد اما آتش همه جا را فراگرفته است.

این مسؤول سابق رژیم صهیونیستی افزود: آنها شهرک کریات شمونه را هدف قرار می‌دهند چرا که می‌دانند این شهرک تخلیه شده است، آنها در حال ایجاد یک منطقه حائلی برای خود در داخل اراضی اسرائیلی هستند ما باید این معادله را تغییر دهیم در اینجا باید به این نکته تاکید کنم که ما هرگز ساکنان مناطق شمالی را رها نخواهیم کرد.

اما «رافائل سالاب» یکی از ساکنان شهرک کریات شمونه که به نمایندگی از حزب داخلی برای عضویت در شورای شهر کاندیدا شده، به این روزنامه عبری زبان گفت: دولت الجلیل را رها کرد، من پیش از این تصور می‌کردم که لبنان در آتش خواهد سوخت اما اکنون می‌بینم به جای اینکه برای لبنان اتفاقی افتاده باشد این دولت ماست که مناطق شمالی را تخلیه می‌کند، مناطق مختلف الجلیل از حدود هشت ماه قبل دچار حریق‌های متعدد شده‌اند، دیروز نیز شاهد یک آتش‌سوزی بودیم این منطقه به طور کامل تخلیه شده و نمی‌توانم بهتر از این شرایط را توضیح دهم، دولت الان باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد منطقه را به طور کامل تخلیه کند یا اینکه می‌خواهد ساکنان آن را بازگرداند، در حال حاضر من نمی‌توانم درک کنم چه اتفاقی در حال وقوع است.

یکی دیگر از ساکنان شمال اراضی اشغالی در این رابطه به روزنامه یسرائیل هیوم گفت: در پی وقوع آتش‌سوزی‌های مختلف مجبور شدم شب را بیرون خانه بگذرانم، توصیف اتفاقات شب گذشته برای من غیرممکن است همه جا آتش بود و شعله‌های آتش کل منطقه را فرا گرفته بود، با خودروام میان باغ‌های میوه در شهرک‌ها حرکت می‌کردم همه جا ویران شده است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ توسط جنبش حماس و در پی آن آغاز جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تعداد عملیات‌های حزب‌الله لبنان در مرزهای جنوبی این کشور افزایش یافته و این حزب به عملیات‌های خود ادامه می‌دهد.

رهبران حزب‌الله در این رابطه تاکید می‌کنند که توقف عملیات‌هایشان علیه ارتش رژیم صهیونیستی در گروی متوقف شدن حملات این رژیم علیه غزه است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.