«عملیات النصیرات» و الگوی رفتار انسانی که مقاومت نشان داد

همزمان با مانور مقامات رژیم صهیونیستی روی آزادی چهار اسیر در «النصیرات» برای کاهش فشارها بر روی خودشان، منابع رسانه‌ای جزئیاتی از این عملیات را منتشر کردند که بیانگر رفتار انسانی رزمندگان مقاومت با اسرا و به خطر انداختن جان خود برای جلوگیری از کشته شدن آنها به دست خود صهیونیست‌هاست.

به گزارش ارز پرس، روزنامه «العربی الجدید» در گزارشی در این باره نوشت: اطلاعات قتل‌عام النصیرات در مرکز نوار غزه که طی آن ارتش رژیم اشغالگر چهار اسیر خود را آزاد کرد و جان ۲۷۴ فلسطینی و سه اسیر خود را گرفت، نشان می‌دهد رزمندگان گردان‌های شهید عزالدین القسام که مسوولیت حفاظت از اسرا را بر عهده داشتند، به جای حمله مستقیم به اسرا، رویارویی با نیروهای اسرائیل را برگزیدند؛ رویکردی که از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط رزمندگان مقاومت حفظ شده است.

بر اساس آنچه رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند، تنها نظامی صهیونیست کشته‌شده در قتل‌عام النصیرات سرکرده گروهان یگان «یمام» در پلیس مرزی رژیم صهیونیستی بود که در راس نیروهای مهاجم قرار داشت و بلافاصله پس از ورود به محل نگهداری «آلموگ مئیر»، «آندری کوزلوف» و «شلومی زیو» سه اسیر صهیونیست کشته شد.

طبق اظهارات آلموگ مئیر، رزمندگان القسام علی‌رغم اینکه در میان اسرا بودند، اما به محض ورود نظامیان صهیونیست به محل، اسلحه خودشان را به سمت آنها نشانه رفتند و با آنها درگیر شدند.

«نوعا ارگمانی» چهارمین اسیر صهیونیست آزاد شده در النصیرات، تنها کسی بود که از آپارتمان دوم در چند صد متری خانه نخست زنده بیرون آورده شد و اظهارات او حاکی از آن است که با صدای تیراندازی از خواب بیدار شده بود.

جزئیاتی که از اظهارات ارگمانی اجازه انتشار یافت، صرف‌نظر از ظاهر سالم او، نشان می‌دهد که او نیز مانند همه اسرا، با رفتار خوب مقاومت مواجه بوده است؛ چراکه هر از گاهی برای خودش آشپزی می‌کرد و به او اجازه داده می‌شد که «در لباس یک زن عرب» برای هواخوری بیرون بیاید. علاوه بر این، او زبان عربی را در دوران اسارت خود یاد گرفت و نماینده سایر اسرایی بود که قبلا با او بودند.

نوعا ارگمانی پس از آزادی گفت موشک به خانه محل حضور او اصابت کرد و فکر نمی‌کرد، زنده بماند. مئیر نیز درباره دوران اسارتش می‌گوید که او و ۲ همراه آزاد شده‌اش هر از گاهی آشپزی و ورزش می‌کردند.

در مقابل این رفتار رزمندگان مقاومت، اما اشغالگران در حمله به النصیرات به دنبال نمایش یک «سناریوی هالیوودی قهرمانانه» برای خوراک داخلی و بهبود وجهه رهبرانشان در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی بودند و در این مسیر مرتکب یک جنایت ترکیبی با پنهان شدن در کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و خودروهای آوارگان و متهم کردن حماس به استفاده از خودروهای امدادی، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان شدند.

این اولین بار نیست که اشغالگران به چنین جنایت پیچیده‌ای متوسل می‌شوند. دسامبر گذشته و در جریان یک اقدام مشابه که طی آن اشغالگران تلاش کردند یکی از اسیران خود را در غزه به نام «ساعر باروخ» آزاد کنند، گردان‌های القسام فاش کرد که این عملیات با بمباران خشونت‌آمیز منطقه و به دنبال آن ورود نیروهای صهیونیست به محل به وسیله آمبولانس همراه بود تا اینگونه وانمود کنند که برای انتقال مجروحان به محل آمده‌اند، اما رزمندگان مقاومت متوجه این اقدام شده و نیروهای دشمن را مجروح کردند و اسیر صهیونیست مذکور نیز به دست خود اشغالگران کشته شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.