تولیدکنندگان توان تولید 50 اتوبوس در ماه دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران که با حضور مدیران شهری برگزار شد، با بیان اینکه اتوبوس را نمی‌توان در مدت کوتاهی تولید شود و در چرخه حمل و نقل قرار گیرد، اظهار کرد: کارخانه‌های تولیدکننده، خط تولید اتوبوس را تعطیل کرده بودند و راه‌اندازی مجدد آن علاوه بر منابع مالی زمان می‌برد.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها هنوز به طور کامل به وعده‌های خود عمل نکردند اما انتظار داریم با تلاش بیشتر به میدان بیایند تا ما بتوانیم کمبودهای گذشته را جبران کنیم البته این وضعیت جز با سیستم جهشی قابل جبران نیست.

وی با اشاره به اینکه تهران به 9000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد، گفت: در شرایط کنونی مردم باید منتظر اتوبوس بایستند و از این جهت مشکلات فراوانی را تحمل می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده با دستاوردهای بیشتری در حوزه حمل و نقل عمومی شاهد برگزاری این جلسات ماهانه باشیم. البته رونمایی امروز شامل 160 دستگاه می‌شود ولی تنها 100 دستگاه در این محل برگزاری وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برقی‌سازی تأثیر مستقیمی بر آلودگی هوا و بهبود محیط زیست خواهد داشت و سلامت جسمی، روحی و روانی مردم را تأمین می‌کند، گفت: ما در شورای شهر آنچه را که می‌توانستیم انجام دادیم یعنی از بودجه سایر حوزه‌ها کاستیم و نیمی از بودجه شهر تهران را به این امر اختصاص دادیم. با این حال باز مشکل بودجه داریم؛ اتوبوسی که دو سال پیش 4 میلیارد تومان بود الان حدود 8 میلیارد تومان برآورد می‌شود. اتوبوس‌های دو کابین در پارت اول خرید 240 میلیون بود و الان بعید است زیر 14 میلیارد تومان باشد.

وی در حاشیه این مراسم نیز گفت: کاری که ما باید بکنیم برای افزایش اتوبوس‌ها انجام دادیم؛ ما باید به اختصاص بودجه می‌پرداختیم که خوشبختانه هم در سال جاری هم گذشته این اتفاق افتاد. شهرداری هم تمام تلاش خود را مصروف این امر کرده است.

وی ادامه داد: باید خرید های خارجی به موقع انجام بشود. ال سی گمرکی کارخانه ها باز بشود تا بتوانند وعده خود را محقق کنند. امیدواریم هم گمرک هم بانک مرکزی تلاش بیشتری کنند. دغدغه ما در مرحله اول استفاده اتوبوس های داخلی است. در وزارت کشور و صمت باید اقدامات لازم صورت بگیرد تا خرید های خارجی به موقع وارد چرخه حمل و نقل شود.

چمران در جواب سؤال یکی از خبرنگاران گفت: اتوبوس‌های خارجی نه مدرن‌تر است نه به‌روزتر. تلاش بر این است که با شرکت‌های داخلی قرارداد ببندیم ولی ظرفیت تحویل ماهانه 50 اتوبوس را دارند. هرچقدر در داخل کشور بسازند ما خریداری می‌کنیم، اما ماهی 50 اتوبوس را هم تحویل ‌نمی‌دهند. وقتی نمی‌دهند برای رفاه مردم باید با چین همکاری کنیم. چرا درک این مسائل برای برخی رسانه‌ها دشوار است؟!

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.