عملیات ارتش اشغالگر در غرب رفح با ضربات مقاومت غزه روبه‌رو شد

پس از اعلام ارتش اشغالگر درباره آغاز عملیاتی در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه، منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از درگیری شدید رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف در «رفح» و به ویژه اردوگاه «الشابوره» خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، رسانه‌های فلسطین در این باره گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه الشابوره در شهر رفح در جریان است.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی پس از تلفات و خسارات خود تجهیزات بیشتری را به اردوگاه الشابوره ارسال کرده است.

در همین راستا، گردان‌های «القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: محل استقرار نظامیان دشمن در اطراف مسجد «السلام» در غرب اردوگاه الشابوره را با خمپاره هدف قرار دادیم.

گردان‌های القدس همچنین اعلام کرد که برج‌های «ارسال» در نزدیکی موضع نظامی «ناحال عوز» در شرق شهر غزه را با خمپاره هدف قرار داده است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس تاکید کرد: نیروهای دشمن که در حال نفوذ به محله الزیتون در شهر غزه بودند را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادیم.

نیروهای «شهید عمر القاسم» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد: یک نفربر دشمن را در اردوگاه الشابوره منهدم کردیم و سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با بمباران هوایی و لودرهای نظامی چند خانه در مرکز رفح را ویران کرد.

همزمان با درگیری‌ها در رفح ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد.

در همین راستا، منابع بهداشتی اعلام کردند که ۶ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در محله «الزیتون» در شهر غزه به شهادت رسیدند.

در پی این درگیری‌ها، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر به نوار غزه و کنترل آن بر گذرگاه‌ها، هشدار می‌دهیم که بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و تنها ایستگاه اکسیژن در استان غزه که اکسیژن تجهیزات بهداشتی و بیماران را تامین می‌کند، ازکار خواهد افتاد.

در این بیانیه آمده است: این امر جان ده‌ها بیمار و مجروح را در معرض مرگ حتمی قرار می‌دهد، علاوه بر این داروهای موجود در یخچال‌ها به دلیل نبود سوخت دیزل برای کارکردن ژنراتور برق ایستگاه اکسیژن و یخچال‌های نگهداری دارو آسیب می‌بینند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: ما از همه نهادهای ذیربط، بین‌المللی و بشردوستانه می‌خواهیم که به سرعت برای تامین سوخت لازم، علاوه بر ژنراتورهای برق و قطعات یدکی مورد نیاز برای تعمیر، مداخله کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.