محسنی‌اژه‌ای با امیر قطر دیدار کرد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به قطر در راستای توسعه دیپلماسی قضایی، با تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی؛ امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار ضمن قدردانی از امیر قطر به‌واسطه حضور در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور فقید کشورمان اظهار کرد: سطح روابط دو کشور ایران و قطر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه طی حدود سه سال اخیر بسیار رو به توسعه و پیشرفت بوده است و ما خواهان تداوم این مسیر و این روند هستیم.

رئیس دستگاه قضا همچنین از مواضع امیر و دولت قطر درخصوص مسأله غزه قدردانی کرد و گفت: ضرورت دارد کشورهای اسلامی در راستای کاهش آلام و رنج‌های مردم غزه و توقف جنایات علیه این مردم و پیگیری اقدامات جنایتکاران، تدابیر و تمهیدات منسجم‌تری را اتخاذ کنند.

رئیس عدلیه همچنین در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات حقوقی و قضایی میان ایران و قطر به‌ویژه در حوزه معاضدت‌های قضایی و انتقال محکومان، با عنایت به در پیش بودن عید سعید قربان، درخواست عفو یا انتقال تعداد دیگری از زندانیان ایرانی که در قطر محکومیت یافته‌اند را مطرح کرد. 

امیر قطر نیز در این دیدار، ضمن تسلیت مجدد فقدان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان، گفت: آقای رئیسی شخصیتی پیشرو و پیشگام در راستای ارتقاء روابط ایران و قطر بودند و امیدواریم که ادامه این روند توسعه‌ همکاری‌ها میان دو کشور را در دولت بعدی جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در قطر، روابط دو کشور را طی بیش از چهار دهه گذشته، راهبردی و بدون وجود هیچ‌گونه مشکلی توصیف کرد.

امیر قطر ضمن تأکید بر اهمیت بالای توافقات قضایی که در جریان این سفر امضا می‌شود، خواستار تسهیل و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور شد.

تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی همچنین از آمادگی این کشور برای کمک به اجرای مباحث مربوط به عفو یا انتقال برخی از محکومان خبر داد.

امیر قطر در پایان از رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران خواست که سلام وی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

محسنی دیدار

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.