فیلم/ لحظه حمله مرگبار "سگ ولگرد" به دختر 8ساله نکایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، اخیراً شاهد افزایش آمار حیوان‌گزیدگی در کشور هستیم؛ بسیاری از اخباری که این روزها از سگ‌گزیدگی می‌شنویم نیز حاکی از آن است که کودکان، بخش مهمی از قربانیان این حوادث را تشکیل می‌دهند.

در روزهای گذشته نیز فیلمی دلخراش از حمله یک سگ به دختربچه 8ساله نکایی منتشر شده بود که قلب بسیاری از هموطنان را به درد آورد. این کودک که "ضحی" نام داشت متأسفانه عصر روز سه‌شنبه به‌علت ابتلا به بیماری هاری ناشی از گازگرفتگی سگ، جان خود را از دست داد.

.

روز سه‌شنبه نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از فوت کودک 6ساله دزفولی به‌دلیل گزش سر و صورت و نواحی مختلف بدن توسط سگ هار خبر داده بود.

آمار حیوان‌گزیدگی طی سال‌های اخیر در کشور با شتاب زیادی رو به افزایش است. آن‌طور که وزارت بهداشت اعلام کرده است، آمار موارد حیوان‌گزیدگی از 18 هزار و 305 مورد (با میزان بروز 35 در صدهزار نفر جمعیت) در سال 1366 به بیش از 360 هزار نفر در سال 1402 (با میزان بروز 177 در صدهزار نفر جمعیت) رسیده است!

همچنین تنها در سال جاری تا 19 خردادماه، 4 مورد فوتی ناشی از هاری در کشور رخ داده است.

شیرزادی؛ رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت پیش از این به ارز پرس گفته بود که 80 درصد موارد حیوان‌گزیدگی مربوط به سگ‌گزیدگی، 19 درصد مربوط به گربه و یک درصد نیز مربوط به گزش سایر حیوانات بوده است و 70 درصد موارد سگ‌گزیدگی از سوی سگ‌های صاحب‌دار است!

به‌گفته وی،‌ به‌خلاف ادعا و تصور برخی افراد، حتی گزش سگ‌های واکسن‌زده هم می‌تواند باعث ابتلا به هاری شود.

در عین حال،‌ مدیریت سگ‌های ولگرد و بلاصاحب نیز به یکی از معضل‌های اساسی در کشور تبدیل شده است؛ کارشناسان، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و عدم غذارسانی به سگ‌های بلاصاحب را راهکار پیشگیری از افزایش شدید جمعیت این سگ‌های ولگرد و کاهش بار بیماری‌ هاری می‌دانند.

با وجود این، در سایه ضعف عملکرد دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها، سالانه شاهد قربانی شدن کودکان بی‌پناه و مظلوم توسط سگ‌های ولگرد و مبتلا به هاری هستیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.