بلینکن: حماس اصلاحات زیادی را برای توافق آتش‌بس پیشنهاد کرده است

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه قطر در دوحه از ارائه طرح‌ها و ایده‌های اداره غزه طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ارز پرس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در قطر گفت: قطر همیشه در دستیابی به توافق آتش بس در غزه شریک بوده است. ما در تلاش هستیم تا مسیری را با هدف پایان دادن به این جنگ و سپس بازسازی غزه فراهم کنیم. تقریبا تمام جهان، از پیشنهاد آتش‌بس (رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن) حمایت کرده است.

وی افزود: در هفته‌های آینده، ایده‌هایی برای نحوه اداره غزه پس از پایان جنگ برای بخش‌های کلیدی، مثل مدیریت حکومت، امنیت و بازسازی (در غزه) ارائه خواهیم کرد. ما برای افزایش جریان کمک‌ها به غزه، محافظت از غیرنظامیان و آزادی گروگان‌ها تلاش می‌کنیم.

بلینکن با این ادعا که «حماس اجازه نخواهد داشت برای آینده این منطقه و مردم آن تصمیم گیری کند»، گفت: می‌توانیم با برخی از اصلاحات پیشنهادی حماس کار کنیم، در حالی که برخی دیگر قابل پذیرش نیستند.

بلینکن بدون ذکر جزئیات گفت: حماس اصلاحات زیادی را برای توافق آتش‌بس که قابل اجرا نیستند پیشنهاد کرده و ما درباره آن اصلاحات بحث کردیم. ما به همکاری با شرکای خود در قطر و مصر برای دستیابی به توافق بر سر توافق جدید به فشارها ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد:  مصمم هستیم شکاف بین دو طرف را برای پایان دادن به جنگ در اسرع وقت پر کنیم. اسرائیل این پیشنهاد را همانطور که الان هست پذیرفت اما حماس آن را رد کرد. حماس مسئول عدم توافق و آغاز جنگ است.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز گفت: ما از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه استقبال و حمایت می‌کنیم. حضور ۳ کشور ضامن، تداوم مذاکرات تا رسیدن به آتش بس دائمی را تضمین می‌کند. آنچه ما در تلاشیم انجام دهیم این است که به یک نتیجه مهم یعنی آتش بس برسیم. درباره پاسخی که از حماس و دیگر جناح‌ها در مورد پیشنهاد توافق دریافت کردیم بحث کردیم. ما متعهد هستیم که اختلافات را مرتفع کرده و طرف‌ها را برای پایان دادن به جنگ دور هم جمع کنیم. ما با شرکای خود متعهد به پر کردن شکاف و تلاش برای حل اختلافات به عنوان بهترین راه برای پایان دادن به جنگ هستیم، به همه پیام می‌دهیم که هر روزی که از دست می‌دهیم تلفات جانی مردم بی‌گناه است. روی نقش آمریکا و همه شرکا برای اعمال فشار بر طرف‌ها برای توقف جنگ در غزه حساب می‌کنیم.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه پذیرای طرح صلح مبتنی بر ابتکار عربی هستند که به راه حل دو دولتی منجر شود. راه حل دائمی راه حل عادلانه تشکیل کشور فلسطین با پایتختی بیت المقدس است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.